کد خبر: 1007759
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد:
مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با تعامل‌های میان‌بخشی گام‌های مثبتی در راستای ساماندهی کشف‌رود برداشته شده است.

تورج همتی اظهارکرد: در بازدیدی که از ارتفاعات جنوبی(کوه پارک) داشتیم فضاهای سبز این منطقه از سوی شهرداری مشهد توسعه بسیار خوبی داشته و خوشبختانه در آینده شاهد یک تنفس گاه جدید برای نفس کشیدن شهر خواهیم بود.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی افزود: این موضوع به مردم کمک می‌کند که طبیعت را در کنار خود احساس کنند لذا، نه تنها ما از این اقدام خوب حمایت می‌کنیم، قطعا دستگاه‌های دیگر نیز از این اقدام حمایت خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت شهری مشهد در حوزه ساماندهی کشف رود افزود: اقدامات شهرداری مشهد در حوزه ساماندهی کشف رود یک گام بسیار ارزنده و مهم در حوزه حفاظت از آلوده شدن رودخانه‌ها در کشور است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تاکید استاندار در زمینه ساماندهی کشف‌رود، مدیریت شهری مشهد از این موضوع استقبال کرده و بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای بین هفت دستگاه ذی‌ربط دولتی به همراه شهرداری مشهد برای ساماندهی این رود تاریخی به امضا رسید.

همتی با بیان این که در این تفاهم‌نامه وظایفی برای دستگاه‌های مختلف تعریف شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد، به عنوان فرمانده پروژه ساماندهی کشف رود به موضوع ورود پیدا کرده است و علیرغم وجود مشکلات زیاد در این حوزه با خرد جمعی اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات شهرداری مشهد در حوزه ساماندهی کشف رود ایجاد رودپارک در 100 هکتار از اراضی این محدوده است که در این راستا شهرداری کار را در 81 هکتار از این اراضی که به آن‌ها تحویل داده شده آغاز کرده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: در کنار توسعه فضای سبز در محدوده کشف رود، بحث توسعه فناوری و احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب با توجه به تولید روزانه حدود 180 میلیون مترمکعب فاضلاب از اهمیت بسیار زیادی برای حفظ محیط زیست و همچنین تامین منابع آبی برای آبیاری فضای سبز برخوردار است.

همتی با بیان این که ظرفیت تصفیه خانه‌های موجود برای تصفیه این حجم از فاضلاب کافی نیست، گفت: بر همین اساس بخشی از این فاضلاب از جمله فاضلاب تانکری در کشف رود تخلیه می شد، برای رفع این مشکل شهرداری مشهد به موضوع ورود پیدا کرده و طرح احداث تصفیه خانه سمپتاژ در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مدیریت شهری مشهد ما درآیندهای نزدیک شاهد احداث بزرگترین تصفیه خانه سمپتاژ کشور در محدوده کشف رود خواهیم بود که این امر سبب جلوگیری از تخلیه فاضلاب‌های تانکری به کشف‌رود و کمک به حفظ محیط زیست و بهداشت شهر خواهد بود.

همتی با تاکید بر این که اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر یکی دیگر از موضوعات اساسی زیست محیطی کشف رود است، اظهار کرد: در این حوزه نیز مدیریت شهری ورود پیدا کرده و با همکاری با شهرک صنعتی به زودی شاهد احداث و بهره‌برداری از این تصفیه خانه خواهیم بود.

وی افزود: ما نیز مطالعاتی را در حوزه حقآبه و مدیریت زیست محیطی کشف رود در دست اقدام داریم که حداکثر تا پایان تابستان این مطالعات را در اختیار شهرداری مشهد قرارخواهیم داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار