کد خبر: 1007436
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
مرد میانسالی که ۹‌سال قبل به اتهام قتل یکی از دوستانش محاکمه و به پرداخت دیه محکوم شده‌بود، از قضات دادگاه درخواست کرد با قسط‌بندی دیه موافقت کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: صبح دیروز بعد از اینکه قاضی زالی رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران رسمیت جلسه را اعلام کرد، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و در قرائت کیفرخواست گفت: متهم حاضر در دادگاه مردی ۴۰‌ساله به نام رضا است. او سال‌۹۰ به اتهام قتل یکی از دوستانش که سیاوش نام داشت، بازداشت شد. رضا در روند بازجویی‌ها گفت: «من و سیاوش سال‌ها با هم دوست بودیم و رفت و آمد خانوادگی داشتیم. من متأهل بودم و در این رفت و آمد‌ها متوجه شدم سیاوش به همسرم نظر دارد. این شد که با همسرم صحبت کردم، اما او از ترس حرفی نمی‌زد تا اینکه متوجه شدم سیاوش همسرم را تهدید کرده و او را آزار داده است. بعد از آن بود که تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم.» متهم در ادامه اظهاراتش گفت: «روز حادثه سیاوش را به بهانه‌ای به حاشیه شهر کشاندم و در یک فرصت مناسب او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. سپس جسدش را همانجا دفن کردم.»

نماینده دادستان در ادامه گفت: «با اقرار‌های متهم، مأموران به محل دفن جسد رفتند و با کشف بقایای جسد، رضا روانه زندان شد. پرونده در حال کامل شدن بود که خواهر و برادر مقتول به دلیل فوت پدر و مادرشان با اعلام گذشت از قصاص درخواست دیه را مطرح کردند.» نماینده دادستان گفت: «با گذشت ۹ سال از حادثه، متهم با نوشتن نامه‌ای درخواست قسط‌بندی دیه را مطرح کرده است. بنابراین از دادگاه محترم درخواست رسیدگی به پرونده را دارم.»

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با اقرار به جرمش گفت: «مقتول در حق من خیانت کرده‌بود به همین خاطر تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. حالا ۱۰‌سال است در زندانم، اما توان پرداخت دیه را ندارم. در این مدت همه تلاشم را کردم و از ۴۵‌نفر از دوستان و آشنایانم مبلغ ۵۰ میلیون تومان پول قرض گرفته‌ام تا آنرا به عنوان پیش پرداخت به اولیای‌دم بپردازم. حالا تقاضا دارم دادگاه با آزادی‌ام موافقت کند تا بتوانم کار کنم و مابقی دیه را به صورت اقساط بپردازم.» در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار