کد خبر: 1007291
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
وزیر راه با بیان اینکه بسیار خوش‌بین هستیم در تابستان امسال برگه‌های مالیاتی برای کسانی که خانه‌های خالی دارند، صادر شود و در مورد گرانی مسکن هم گفت: قیمت‌هایی که در بازار مسکن اتفاق می‌افتد ربطی به عرضه و تقاضا ندارد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، محمد اسلامی به رادیو گفت: براساس یکی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان در کشور است تا سازمان امور مالیاتی از این سامانه برای شناسایی خانه‌های خالی و همچنین مالیات ستانی استفاده کند. وی اضافه کرد: این وزارتخانه دسترسی به آمار و اطلاعات املاک و ساختمان‌ها را در کشور ندارد، چون اراضی را واگذار می‌کند. بنابراین تعداد واحد‌های مسکونی ساخته شده، صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار بیشتر در حوزه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دارد. وزیر راه و شهرسازی گفت: بهمن سال گذشته، سامانه ملی املاک و اسکان در کشور رونمایی شد و این سامانه هم‌اکنون برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است، اما این سازمان معاذیر قانونی دارد. وی افزود: متأسفانه برای هر کاری در کشور یک‌سری موانع را خود قانون به وجود می‌آورد، آن هم این است که برخی دستگاه‌ها برای در اختیار قراردادن اطلاعات خود به دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر منع قانونی دارند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیار خوش‌بین هستیم در همین تابستان برگه‌های مالیاتی برای کسانی که خانه‌های خالی دارند صادر شود، افزود: خانه‌های خالی متعلق به هر فردی که باشد سرمایه ملی محسوب می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: ۲ میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور وجود دارد که اگر این واحد‌ها در بازار عرضه شوند، بی‌تردید گشایشی در زندگی مردم و کسب و کار‌ها به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: مالیات بر خانه‌های خالی شاید عدد بزرگی به لحاظ مالیاتی نباشد، اما عدالت اجتماعی در پرتو این مهم اتفاق خواهد افتاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار