کد خبر: 1007270
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
دادستان کل کشور در نشست مشترک با شهرداری تهران اعلام کرد: اکنون شهرداری در رتبه چهار شکایات مردمی در دیوان عدالت اداری قرار داد و این نشان از تلاش شهرداری دارد و امیدواریم که باز هم شاهد کاهش شکایات مردمی از این مجموعه باشیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: بنده به خاطر مسئولیت قبلی در دیوان عدالت اداری، با روند کار و فعالیت شهرداری‌ها و مشکلات آن‌ها آشنا هستم و این اعتقاد را دارم که شاید شهرداری اولین دستگاه حکومتی باشد که همه مردم بدون استثنا با آن ارتباط دارند.

وی اذعان کرد: حتماً مدیریت و اداره چنین نهاد بزرگی ساز و کار خاص خود را می‌طلبد و نیاز به تلاش شبانه‌روزی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: در زمان مسئولیت در دیوان عدالت اداری، شهرداری همیشه در رتبه اول یا دوم بیشترین شکایات مردمی بود، اما با گزارشی که اخیراً بیان شد اکنون شهرداری در رتبه چهار شکایات مردمی در دیوان عدالت اداری قرار دارد و این نشان از تلاش شهرداری است و امیدواریم که باز هم شاهد کاهش شکایات مردمی از این مجموعه باشیم.

دادستان کل کشور به برخی از مشکلات شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که اکنون وجود دارد به خاطر ناکارآمدی و قدیمی بودن قانون است و اصلاح قانون شهرداری از آن اموری است که باید حتماً در دستور کار قرار گیرد. چون قوانین فعلی قدیمی است و لازم است یک قانون جامع و کامل برای شهرداری‌ها تهیه و تصویب شود و اگر این کار صورت گیرد، قطعاً یک اقدام ماندگار خواهد بود.

دادستان کل کشور اظهار کرد: متأسفانه شهرداری‌ها اجازه می‌دهند یک تخلف صورت گیرد و سپس آن تخلف در ماده ۱۰۰ مطرح می‌شود و در آنجا هم با دریافت جریمه و مبلغی از کنار آن تخلف می‌گذرند و به نوعی پرونده بسته می‌شود. این موضوع اکنون به یک رویه برای مردم تبدیل شده که یک راه‌حل نادرست است. نباید اجازه داد که اصلاً تخلفی صورت گیرد و اگر هم تخلفی صورت گرفت باید با قاطعیت با آن برخورد کرد و اجازه نداد که برای دیگران هم به یک امر عادی تبدیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار