کد خبر: 1007168
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
مراسم چهل و سومین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی روز پنجشنبه در زادگاهش روستای "مزینان" شهرستان داورزن در استان خراسان رضوی برگزار شد.

رییس شورای اسلامی مزینان گفت: همزمان با ۲۹ خرداد سالروز درگذشت دکتر شریعتی مراسمی به همین مناسبت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود در مسجد جامع این روستا برگزار شد.
علی اکبر رضوانی پناه افزود: در این مراسم اهالی مزینان و دوستداران دکتر علی شریعتی گردهم آمده و مداحان به ذکر مصیبت پرداختند و شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و تلاوت قرآن کریم، یاد دکتر علی شریعتی و همسرش پوران شریعت رضوی را گرامی داشتند.
دکتر علی شریعتی مزینانی دوم آذر ماه ۱۳۱۲ در روستای مزینان از توابع شهرستان داورزن که آن زمان در تابعیت سبزوار بود چشم به جهان گشود. وی پژوهشگر دینی، جامعه شناس و ادیبی مبارز و فعال مذهبی، سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی بود که ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در سن ۴۴ سالگی در انگلستان درگذشت و در زینبیه شهر دمشق سوریه به خاک سپرده شد.
خودسازی انقلابی، ابوذر، بازگشت، ما و اقبال، تحلیلی از مناسک حج، شیعه، نیایش، تشیع علوی و تشیع صفوی، اسلام شناسی، کویر، زن، تاریخ و شناخت ادیان، حسین وارث آدم، علی حقیقتی بر گونه اساطیر و جهان بینی و ایدئولوژی عناوین برخی از آثار پرشمار دکتر علی شریعتی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار