کد خبر: 1007034
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
فرماندهی عملیات مشترک عراق نقض حریم هوایی این کشور از سوی ترکیه برای هدف قرار دادن پ. ک. ک را محکوم کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد جنگنده‌های ترکیه اردوگاه آوارگان در نزدیکی مخمور و سنجار را هدف قرار دادند. این اقدام ترکیه نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود و این تجاوز‌ها باید به دلیل اصل احترام و پایبندی به منافع مشترک دو کشور متوقف شود.

در این بیانیه آمده است: عراق کاملاً برای همکاری میان دو کشور و حفظ اوضاع امنیتی در مرز‌های مشترک آماده است.

بر اساس گزارش شبکه العربیه بامداد روز گذشته ۳۱ فروند جنگنده اف-۱۶ ترکیه در عملیاتی که «پنجه عقاب» نام دارد ۲۰ بمب روی مواضع نیرو‌های پ. ک. ک (شاخه نظامی حزب کارگران کردستان)، در کوه‌های سنجار و مخمور در غرب استان موصل انداختند.

جنگنده‌های ارتش ترکیه هفته گذشته نیز چندین بار به مواضع پ. ک. ک در شمال عراق حمله کردند که به گفته وزارت دفاع این کشور در این حملات حداقل هشت نفر از شبه‌نظامیان این گروه از بین رفتند. پ. ک. ک بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می‌جنگد و آنکارا طی سال‌های اخیر با استناد به حضور آن در مناطق مرزی عراق، دست به حملات نظامی می‌زند.

دریافت کمک مالی امارات

یکی از منابع امنیتی در دولت اقلیم کردستان عراق به روزنامه العربی‌الجدید مستقر در لندن گفت، مقام‌ها محدودیت‌هایی را بر نقل و انتقال پول از امارات وضع کرده‌اند. این اقدام پس از آن صورت گرفته که به نظر می‌رسد حزب پ. ک. ک کمک‌های مالی از امارات در ماه‌های اخیر دریافت کرده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، این منبع امنیتی در اربیل عراق که خواست نامش فاش نشود، گفت: دولت اقلیم کردستان عراق خواستار دریافت تأییدیه از سوی مقام‌های امنیتی بابت نقل و انتقال پول از امارات به دفاتر ارزی و حساب‌های بانکی منطقه شده است. وی ادامه داد: این اقدامات جدید برای نقل و انتقال پول بیش از هزار دلار است و این اقدام برای تمامی صرافی‌ها در اربیل، سلیمانیه و دهوک اعمال می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار