کد خبر: 1006937
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
فرماندار ویژه شهرستان سقز :
فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: کرونا در تجمعات افزایش خواهد یافت و مردم از برگزاری مراسم‌های عروسی پرهیز کنند زیرا با برگزارکنندگان به شدت برخورد خواهد شد.

کامیل کریمیان در نشست با خبرنگاران این شهرستان گفت: شیوع کرونا در تجمعات افزایش خواهد یافت و مردم از برگزاری مراسم‌های عروسی پرهیز کنند زیرا با برگزارکنندگان به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان سقز در این نشست، با بیان اینکه خبرنگاران، نقشی ارزنده در جلب مشارکت و همراهی مردم برای پیشگیری و مقابله با کرونا داشتند از تلاش آنان تقدیر کرد.

کریمیان بیان کرد: خبرنگاران شهرستان سقز از اولین روزهای شیوع کرونا با تشکیل اتاق فکر با تولید برنامه و محتوا، برای پیشگیری از شیوع کرونا در آگاه‌سازی مردم، کمک به ترویج شعار در خانه ماندن، همکاری با کمپین‌ها، نقشی اساسی داشتند.

وی با اذعان به کمبودها در بحث مقابله، پیشگیری و کنترل کرونا در شهرستان سقز عنوان کرد: به دلیل نا آشنا بودن سیستم درمان، مدیریت ستاد بحران، دستگاه‌های اجرایی و مردم با شیوه برخورد با این بیماری کاستی‌هایی در اوایل شیوع بیماری وجود داشت و مشکلات به مرور کم و اوضاع کنترل شد.

فرماندار سقز هیات امنایی کردن کمپین‌ها، تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دست ارزان، تلاش برای توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی به صورت عادلانه، توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی توسط نهادهایی از جمله ارتش، سپاه، سازمان تبلیغات را بخشی از اقدامات برشمرد.

کریمیان در پاسخ به خبرنگاران با بیان اینکه شفافیت در ارائه اطلاعات اصلی درست و صحیح است روند تشخیص بیماران را براساس فرایند درمانی تشریح و عنوان کرد: ثبت مرگ یا ابتلای شخص به نام کرونا مثبت بر اساس آزمایش‌های پزشکی است.

وی در پاسخ به سوال اصحاب رسانه مبنی بر افزایش محدودیت‌های آینده در سقز برای پیشگیری از کرونا تصریح کرد: اقدامات ستاد کرونا تابع ستاد کرونای استانی و کشوری است.

فرماندار سقز با اشاره به انتقادات خبرنگاران، تاکید کرد: تشدید نظارت بر اماکن عمومی، ادارات و بازار، افزایش تولید ماسک، آگاه‌سازی مردم نسبت به شیوع بیماری به جد رصد و پیگیری می‌شود.

کریمیان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر زمان قطعی افتتاح بیمارستان شفا و جذب نیروهای خدماتی بیان کرد: این مرکز درمانی، آماده افتتاح و در حال تجهیز است که توسط مقامات در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری می‌رسد و نیروهای خدماتی که در حال حاضر در این مرکز کار می‌کنند موقت و از طریق فراخوان نیرو جذب می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه 98 و بیان اینکه وظیفه برگزارکنندگان حفاظت از آرای مردم بود اظهار داشت: در این عرصه نیز خبرنگاران با رعایت بی‌طرفی، براساس اصول و اخلاق حرفه‌ای عمل کردند.

رئیس خانه مطبوعات سقز هم نقش اصحاب رسانه را در زمان شیوع کرونا، کمک به سلامت شهروندان و مدیریت بحران و تشکیل اتاق فکر رسانه با حضور رئیس ستاد مدیریت بحران را در این راستا برشمرد.

فردین مصطفایی اظهار داشت: راهبرد اصلی خبرنگاران، تسریع در اطلاع‌رسانی به مردم و آگاه‌سازی برای پیشگیری از این بیماری بوده است.

وی همچنین با اشاره به احتمال شیوع زیاد بیماری در منازلی که بیماران کرونایی دارند پیشنهاد داد تا مرکز بهداشت به صورت جدی بر این بیماران و خانواده‌های آنان نظارت داشته باشد.

در این نشست، خبرنگاران نیز از همکاری صمیمانه فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و حضور در اتاق رسانه‌ای کرونا تشکر و بر امهال وام‌های بانکی، ادامه کمک به اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا، جذب تجهیزات پزشکی، تسریع در افتتاح بیمارستان شفا و شفاف‌سازی میزان کمک‌های کمپین‌ها تاکید کردند.

کارشناس روابط عمومی فرمانداری سقز هم با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه، اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا، خبرنگاران با در دست داشتن ابتکار عمل، برای پشت سرگذراندن هر چه سریع‌تر و کم هزینه‌تر بحران و بازگشت به زندگی عادی مردم تلاش کردند.

ابراهیم محمدحسینی بر ضرورت توجه به مدیریت اطلاع‌رسانی بحران، ضرورت مستندسازی تجربیات برخورد و مقابله با کرونا با توجه به بحران خیز بودن شهرستان سقز، ادامه تلاش‌های رسانه‌ها برای آگاه‌سازی و حساس‌سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد.

وی استراتژی رسانه‌ها در شهرستان سقز در برخورد با بحران کرونا را مناسب و در راستای روشنگری اجتماعی و پاسخگویی مسئولان توصیف کرد.

این کارشناس روزنامه‌نگاری، کشف، شم، خلاقیت لحظه‌ای و عملیات منظم و گام به گام با شیوه‌های از پیش اندیشیده شده را از مهارت‌هایی دانست که در زمان کرونا در سقز توسط ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار و خبرنگاران دنبال شد و بر ادامه این روند تاکید کرد.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر