کد خبر: 1006896
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
فرماندار مرند گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب در فضای مجازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این فضا در شرایط کنونی ضروری است.

داود گرشاسبی  در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی ابزار زندگی اجتماعی و عامل موثر در حوزه اجتماعی است افزود: باید رفتارسازی برای کتابخوانی و ترغیب و تشویق برای این امر را انجام داده و برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: نباید کتابخوانی فقط در شهر خلاصه شود و باید با راه اندازی کتابخانه سیار برای روستاهای دور افتاده هم فرصت کتابخوانی ایجاد کنیم.

فرماندار ویژه مرند ادامه داد: برای مدیریت کتابخانه ۲ منبع داریم که اولی سهم نیم درصد شهرداری هاست که شهرداران در پرداخت آن باید همکاری کنند و دیگری جذب مشارکت خیران است که در صورت تحقق، شاهد رونق کتابخانه ها خواهیم بود.

گرشاسبی تاکید کرد: مسوولان مربوط باید برای ترویج کتابخوانی در بین جوانان رفتارسازی کرده و در جهت تغییر رویکرد به سوی جوانان و ایجاد علاقه برای  کتابخوانی در بین آنها تلاش کنند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا بیان داشت: متاسفانه این بیماری موجب تعطیلی بسیاری از مراکز از جمله کتابخانه ها شده که لازم است برای سال  جاری و وضعیت موجود رویکرد جدید تنظیم و برنامه ریزی شود.

فرماندار مرند  با اشاره به فراخوان مقاله ای با عنوان کرونا گفت: کتابخانه عمومی شهرستان نیز برای بررسی و تحلیل وضعیت شهرستان در شرایط کرونایی، مسابقه مقاله نویسی برگزار کنند.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان مرند گفت: در جهت فرهنگ سازی بیشتر در زمینه کتاب و کتابخوانی، خیابانی به نام کتاب نامگذاری و یا المان هایی با موضوع کتاب در سطح شهر نصب شود.

نوروز پورعلی اظهار کرد: در طول یازده ماه گذشته بیش از ۹ هزار نفر عضوگیری تازه انجام شده  و تعداد یکصد هزار جلد کتاب به امانت سپرده شده است.

وی همچنین از برگزاری مسابقه رضوی خبر داد و افزود: مسابقه رضوی هر ساله  برگزار می شود و تمامی رده های سنی می توانند در این مسابقه شرکت کنند که آخرین فرصت برای ثبت نام آخر تیرماه سال ۹۹ است.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۶ هزار نفر در این مسابقه ثبت نام کرده بودند و برای مسابقه سالجاری تاکنون ۲ هزار نفر ثبت نام کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر