کد خبر: 1006892
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه حمایت از طرح‌های کشاورزی را زمینه‌ساز توسعه و اشتغال پایدار دانست و گفت: ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی و رفع مشکلات آنها از اولویت‌های شهرستان است.

حمید شکری  گفت: اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان قابل تقدیر است و این سازمان با انجام کارهای عمومی و عام المنفعه و همچنین پرداخت تسهیلات سیل ۹۸ در کوتاهترین زمان ممکن خدمات گسترده ای را در حوزه کشاورزی ارایه و عملیاتی کرده است.
وی در بازدید از سامانه ضدتگرگ در روستای آغاجری گفت: نصب سامانه ضد تگرگ در روستای آغاجری با اعتبار ۸۵ میلیون تومان از محل تسهیلات سیل ۹۸، یکصدهکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار می دهد.
شکری گفت: در روستاهایی که سامانه نصب شده طبق برآورد کارشناسان میزان خسارت تگرگ نزدیک به صفر بوده که این موضوع موجب رضایتمندی کشاورزان است.


وی در بازدید از طرح های کشاورزی اجرا شده در دیگر روستاهای بخش مرکزی گفت: گلخانه هیدروپونیک در روستای گل به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار ۶۸۰ میلیون تومان احداث شده است که از این میزان ۲۰ درصد آورده شخصی و مابقی به صورت تسهیلات بوده است.

وی گفت: محصولات این گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی‌جات است.

فرماندار مراغه به سیستم آبیاری قطره چهار هکتار از اراضی روستای زینق اشاره کرد و گفت: برای اجرای این سیستم ۵۲ میلیون تومان از محل اعتبار دولتی و ۳۲ میلیون تومان آورده شخصی هزینه شده است.
شکری دبی آن را چهار لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: در این مجموعه برای ۵ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.
وی به دیگر پروژه کشاورزی اجرا شده در روستای زینق اشاره کرد و گفت: همچنین از محل اعتبارات سیل سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان برای تسطیح و شن ریزی جاده بین باغات شهرک شیلات به طول یک کیلومتر هزینه شده است.


شکری به مزرعه پرورش ماهی سرد آبی که از سوی بخش خصوصی در روستای زینق به بهره برداری رسیده است اشاره کرد و گفت: عملیات احداث این مزرعه در خردادماه سال گذشته با ظرفیت ۲۵ هزار تن در سال در اراضی روستای زینق آغاز و در بهمن ماه آماده رها سازی بچه ماهی شده است.
وی گفت: کل تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ٨٢٥ میلیون تومان و سهم آورده ٢٢٠ میلیون تومان بوده است.
وی در بازدید از تعاونی دامداران شهرستان مراغه گفت: این تعاونی با بیش از از بیش ۵۰۰ دامدار با تعداد دام سنگین بیش از هشت هزار راس در سال ٩٨ تاسیس شده است.
فرماندار مراغه ادامه داد: این تعاونی نسبت به اخذ سهمیه سبوس و کنسانتره یارانه ای از جهاد کشاورزی و اداره صمت شهرستان اقدام و به دامداران توزیع می کند.
شکری اضافه کرد: در برنامه های آینده، امیدواریم این مجموعه نسبت به خرید تضمینی شیر و فرآوری محصولات و گوشت (دام زنده) اقدام کند.
فرماندار مراغه با اشاره به اینکه عضو گیری تعاونی از دامداران همچنان ادامه دارد، افزود: این تعاونی در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان با حذف واسطه ها تشکیل شده است.
شکری به آغاز به کار نخستین دفتر مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در روستای مردق این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف توسعه خدمات دهی به روستاییان در زمینه رسیدن به کشاورزی پایدار و استفاده از دانش نیروهای فنی و مشاوره ای در منطقه سراجوی شمالی شروع به فعالیت کرده است.
وی اضافه کرد: این مرکز به ۲۷ روستای منطقه سراجوی شمالی با بیش از ۵ هزار بهره بردار خدمات ارایه خواهد داد.
شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های کشاورزی شمالغرب کشور بوده و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر