کد خبر: 1006834
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
شهردار مشهد:
شهردار مشهد گفت: همدلی موجود در مشهد را برخی در درون و برون دستگاه‌ها برنمی‌تابند.

محمد رضا کلایی در نشستی خبری افزود: در دوره سختی قرار داریم، وقتی می گوییم مشهد را دوست داریم فرقی نمی‌کند چه رویکردی داشته باشیم، همه با هم باید برای توسعه شهر تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: اصلاح‌طلب هستم اما از ابتدای فعالیتم در پست شهردار مشهد یک لحظه رویکرد سیاسی برای هیچ اقدامی نداشته‌ام، باید برای همکاران انگیزه ایجاد کنم ولی به دید سیاسی در فعالیتهای شهر اصلا فکر نکرده‌ام.
شهردار مشهد گفت: برای پیشبرد کار شهر همه ذی‌نفعان باید با یکدیگر تعامل کنند و در این شرایط سخت اگر همدلی وجود نداشت تشییع جنازه دو میلیون نفری شهید سردار سلیمانی در مشهد بدون کشته برگزار نمی‌شد و همچنین در موضوع کرونا نمی‌توانستیم در نقطه فعلی بایستیم.
کلایی افزود: راه برون رفت از کشور کنار گذاشتن اختلافات و حرکت همدلانه است اما از هر دو جناح افرادی هستند که می خواهند به این همدلی ضربه بزنند.

شهردار مشهد در خصوص پرونده تخلف ساختمانی ملک مدیرکل دادگستری خراسان رضوی گفت: این پروژه هنوز پایانکار نگرفته ‌است و تخلفات این ملک مشمول جریمه شده ولی تا پایانکار اخذ نشود نمی‌توان به صورت کامل اعمال قانون کرد.
کلایی افزود: تخلف ساختمانی مدیرکل دادگستری خراسان رضوی، خاص نیست، این پروژه در جریان است و هیچ تفاوتی بین این پرونده با سایر پرونده‌ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: عدد نهایی جریمه و تخلف این پروژه پس از قطعی شدن موضوع در کمیسیون در ماده ۱۰۰ مشخص می‌شود و در حال حاضر برای این پروژه عدم خلافی و پایانکار صادر نشده‌است.
شهردار مشهد در خصوص واگذاری ساختمانی به دادسرای مشهد در خیابان ابن سینا نیز گفت: وظایفی در شهر داریم و مجموعه تعاملات مختلفی اتفاق می‌افتد که همه این تعاملات در قالب قانون و با مجوز صورت می‌گیرد.
کلایی در خصوص پرونده قضایی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: موضوع این پرونده مربوط به دوره مدیریت وی در شرکت آب و فاضلاب مشهد است و ارتباطی با شهرداری ندارد.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص به کارگیری معاون فرهنگی سابق شهرداری پس از توهین به خبرنگاران و استعفا از این معاونت نیز افزود: این معاون پس از توهین از معاونت برکنار شد و مدتی با برکناری تاوان پس داد اما من اعتقادی به ساقط کردن افراد ندارم و از تمام سرمایه های انسانی دراختیار استفاده می کنم.

شهردار مشهد در خصوص پروژه کمربند جنوبی مشهد نیز گفت: پروژه کمربند جنوبی با کارکرد ترافیکی حدود ۱۵ سال قبل آغاز شد و قرار بود از بزرگراه باغچه(سلسله الذهب) تا بلوار شهید برونسی به صورت بزرگراه اجرا شود که اگر در دهه ٨٠ شهردار مشهد بودم این پروژه را آغاز نمی‌کردم ولی در حال حاضر بخش عمده ای از مسیر ساخته شده ‌است.
کلایی افزود: با توجه به وجود دغدغه های زیست محیطی ساخت این پروژه اسفند سال ۹۶ با دستور دادستانی مشهد متوقف شد در حالی که مرحله نخست پروژه به هنگام توقف از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار بود.

وی ادامه داد: این پروژه پیوست زیست‌محیطی نداشت و در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد اما قرارداد تهیه پیوست زیست محیطی با مشاور منعقد شده‌ است و تا زمانی که مشاور به نتیجه کامل نرسد ساخت کمربند جنوبی را آغاز نمی‌کنیم.
شهردار مشهد گفت: در خصوص فضای ارتفاعات این نگرانی وجود دارد که ارتفاعات جنوبی مشهد نیز مانند ارتفاعات تهران محل ساخت و ساز شود لذا این ارتفاعات اگر تفرجگاه مردمی شود مردم نخواهند گذاشت این فضا از بین برود.
کلایی افزود: در حال حاضر مقرر شده است که شهرداری مشهد مسیر دسترسی شهروندان در ارتفاعات جنوبی را ایجاد کند و پروژه کوه پارک در مساحت پنج کیلومتری در فضایی در حال اجراست که امکان هیچ گونه ساخت و سازی در آن فضا وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیوست زیست محیطی پروژه کوه پارک نیز تهیه و تایید شده‌ است و بر اساس آن مشاور، طرح را تهیه کرده ‌است که برآورد اولیه این پروژه، هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می شود و تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار مشهد گفت: در خصوص درختکاری توسعه کمربند سبز جنوبی مطالعات مفصلی صورت گرفته‌ است و گونه‌های کم آب بر در این ارتفاعات کاشته شده‌ است و هزار هکتار از مساحت سه هزار هکتاری کمربند سبز در سه سال اخیر درختکاری شده‌ است و انتخاب گونه‌ها و درختان توسط کمیته فنی ویژه ای صورت می‌گیرد.
کلایی در خصوص پروژه آبادگران و احصای حقوق شهرداری مشهد نیز گفت: پیگیر طرح شکایت هستیم و تا حقوق شهر را پرداخت نکنند مجوزهای مربوطه به آنها داده نمی‌شود و حکمیت سازمان بازرسی نیز در این خصوص موضوعیت دارد.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
همدلی برای بده و بستان و سرپوش گذاشتن بر تخلف از قانون است. شهرداری به دادستانی و دادگستری ملک اجاره داده در عوض دادستانی و دادگستری بلندمرتبه سازی های بدون مجوز کمیسیون ماده 5 را پلمپ نکرده اند. و متخلفین بر خوردی نکرده است و حامی اقدامات غیر قانونی شهرداری شدند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار