کد خبر: 1006829
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سهم ۷.۲ درصدی استان از تسهیلات دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا گفت: همت همه دستگاه‌های اجرایی باید استفاده از فرصت اختصاص تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا باشد.

علی رسولیان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان افزود: هر دستگاه موظف است مشمول شدن تک تک واحدهای تحت نظارت خود از دریافت تسهیلات را اطلاع رسانی کند.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی به دلیل ماهیت زائرپذیری و وابستگی اقتصادش به حوزه گردشگری در ایام شیوع کرونا خسارت اقتصادی زیادی را نسبت به سایر استانها متحمل شد چون این استان بیشترین مراکز اقامتی کشور را در اختیار دارد و ایام نوروز هر سال پذیرای ۱۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است که منابع مالی زیادی را به استان می‌آورند و بسیاری از مشاغل به حضور این زائران وابسته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این که تاثیر شیوع کرونا در حوزه اقتصادی به صورت زنجیروار بوده و همه بخشها را متاثر کرده است گفت: در این شرایط سخت، دولت منابعی را در قالب پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اختصاص داده است که باید نهایت تلاش خود را برای جذب این منابع در استان به کار گیریم.

رسولیان افزود: یکی از شروط پرداخت تسهیلات، عدم تعدیل نیروی انسانی توسط بنگاه اقتصادی است و این در حالی است که برخی بنگاه‌ها به دلیل شرایط دشوار اقتصادی و کمبود منابع مالی ناگزیر به تعدیل نیروی انسانی بودند و باید شرایط این بنگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: با این حال برخی بنگاه‌های اقتصادی با وجود فشارهای مالی و تعطیلی کسب و کارشان، تعدیل نیروی انسانی نداشته اند و درخواست دریافت تسهیلات برای پرداخت دستمزد به کارگران خود را دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار