کد خبر: 1006737
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد خبر داد:
رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد گفت: جایگاه‌های برداشت آب شیوه‌ای مدرن از آب‌انبارهای قدیمی هستند و در طراحی آن‌ها سعی شده‌ است از المان‌های سنتی منطبق با فرهنگ شهر استفاده شود.

هادی حیدرنیا عنوان کرد: هدف از پروژه احداث جایگاه‌های برداشت آب در نقاط مختلف شهر گناباد علاوه بر تامین آب با کیفیت، در راستای مباحث پدافند غیرعامل است و چنانچه به دلیل حوادث و اتفاقات طبیعی و یا هر دلیل دیگری شبکه آب رسانی داخلی شهر قطع شود این جایگاه‌ها می‌توانند به طور موقت آب شرب مورد نیاز شهروندان را در نقاط مختلف شهر تامین کنند.

وی ادامه داد: آب موجود در شبکه آب رسانی نیز از کیفیت خوبی برخوردار است اما آب جایگاه‌های برداشت، کیفیت بهتری دارد و بعضی از همشهریان از این آب برای تأمین آب شرب روزانه استفاده می‌کنند.

حیدرنیا بیان کرد: این پروژه یک پروژه مشارکتی است که با مشارکت فرمانداری گناباد، شهرداری، شورای‌شهر، میراث فرهنگی، اداره اوقاف و اداره آب و فاضلاب گناباد اجرا می‌شود و در فاز اول آن قرار است 15 جایگاه برداشت آب در نقاط مختلف شهر احداث، به‌سازی و یا زیباسازی شوند که در حال حاضر کار احداث 9 جایگاه در حال اجراست.

وی با اشاره به قداست آب در بین مردم افزود: تامین اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه توسط خیرین بوده و تا کنون مبلغی بالغ بر 300 میلیون تومان در قالب طرح نذر آب از خیرین جذب شده‌ است.

رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد خاطرنشان کرد: جایگاه‌های برداشت آب به نوعی شیوه‌ای مدرن از آب انبارهای قدیمی هستند و در طراحی آن سعی شده‌ است ازالمان‌های سنتی منطبق با فرهنگ شهر از جمله بادگیر، برج و بارو و ایوان‌های سنتی استفاده شود.

حیدرنیا گفت: برای اجرای این پروژه حدود 10 کیلومتر حفاری داشته‌ایم و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل و پرونده آن بسته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار