کد خبر: 1006712
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی:
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: سهم این استان از بازار سرمایه کشور ۱.۵ درصد است که قابل مقایسه با وضعیت اقتصادی آن نیست.

حسین امیررحیمی در نشست تخصصی کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی افزود: در سیاست‌گذاری‌های کشور سهم خراسان رضوی از اقتصاد دستکم پنج درصد در نظر گرفته می‌شود در حالی که این استان ۳۶ شرکت بورسی در بازار سرمایه دارد که ۲۳ واحد آن در بازار بورس و ۱۳ واحد دیگر در بازار فرابورس فعالیت دارد.

وی بیان کرد: این تعداد شرکت بورسی خراسان رضوی در بازار سرمایه ۱.۵ درصد از حجم بازار سرمایه و از نظر ارزشی نیز کمتر از ۲ درصد از کل ارزش بازار سرمایه کشور را دربرمی‌گیرد که در یک مقایسه ارزش بازار این ۳۶ شرکت به اندازه ارزش بازار شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم نیست به طوری که در حال حاضر ارزش این شرکت در بازار سرمایه ۲۴ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: شرکت‌هایی در استان خراسان رضوی و اقتصاد آن فعالیت دارند که به خصوص در حوزه‌های صنایع غذایی، زعفران و کشاورزی تاثیرگذار بر اقتصاد کشور هستند، حوزه معدن، حمل و نقل و گردشگری نیز از ظرفیت بسیار برخوردار است با این حال در بین سرمایه‌گذاران استان نوعی عدم نیاز و عدم استقبال نسبت به ورود به بازار سرمایه دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این استان بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتری نسبت به شرکت‌های اقتصادی بزرگ فعالیت دارند افزود: این مساله می‌تواند یکی از دلایل استقبال اندک از حضور در بازار سرمایه باشد، به طوری که هم‌اکنون خراسان رضوی با استان‌های موفق در عرصه مشارکت بنگاه‌ها در بازار سرمایه فاصله بسیار دارد.

امیررحیمی ادامه داد: تشکیل بورس خراسان از جمله اقداماتی است که با هدف استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در استان، از چندی پیش در دست بررسی است، البته معتقدیم که بورس خراسان در صورت ایجاد و راه‌اندازی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و حتی ممکن است برای آن آیین‌نامه و قوانینی تدوین شود که متفاوت از بورس تهران باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار