کد خبر: 1006708
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عنوان کرد:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: گرچه سهم بخش خصوصی از اشتغالزایی در کشور ۶۰ درصد و تامین درآمدهای مالیاتی کشور نیز اغلب برعهده این بخش است اما در روند تصمیم سازی‌ها برای مالیات سهمی ندارد.

غلامحسین شافعی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: در محافلی که نماینده بخش خصوصی صاحب کرسی است نیز یک رای آن در قبال ۱۱ یا ۱۲ رای دیگر قرار می‌گیرد که اثری ایجاد نمی‌کند.

وی اظهارکرد: قرار است هشتم تیر ماه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود، در آن نشست گلایه بخش خصوصی در زمینه مالیات مطرح می‌شود و متذکر خواهیم شد که اگر بار بخشی از هزینه های کشور بر دوش بخش خصوصی است، این جایگاه موجود برای فعالان این بخش مناسب نیست و باید فکری به حال این روند شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در بدو شروع به کار مجلس یازدهم بدعت خوبی گذاشته شد و آن بدعت این بود که از روسای سه اتاق تعاون، اصناف و بازرگانی دعوت به عمل آمد تا گزارش بخش‌های زیرپوشش خود را مطرح کنند و روسای اتاق‌ها از دیدگاه خود مسائل و مشکلات اقتصادی را مطرح نمودند.

وی افزود: پیش از این نیز به مجلس و نمایندگان مردم در آن اعلام کرده بودیم که بخش خصوصی آماده تدوین استراتژی اقتصادی کشور است و این موضوع را بار دیگر و در جمع نمایندگان دور یازدهم نیز مورد تاکید قرار دادیم و گفتیم اگر مجلس ماموریت دهد، حاضریم این کار را انجام دهیم که مورد توجه قرار گرفت و امیدواریم مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار