کد خبر: 1006675
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است، واقعیت‌های دردآلود جامعه امریکا که زیر مفاهیم حقوق بشری مخفی مانده، در حال آشکار شدن است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به اعتراضات خیابانی به قتل جنجالی «جورج فلوید» سیاهپوست امریکایی توسط پلیس امریکا، گفت: آپارتاید امریکایی چهره واقعی و زشت خود را با اعمال سیاست‌های مهاجرتی امریکا، دیوارکشی در مرز مکزیک و اعمال خشونت‌های سازمان‌یافته علیه سیاهپوستان و رنگین‌پوستان نشان داد. نماینده مردم فلاورجان در مجالس دهم و یازدهم افزود: ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری سیاست خصمانه در قبال جمهوری اسلامی در پیش گرفته بود که آن را به عنوان سیاست فشار حداکثری می‌شناسیم، در قبال آن علاوه بر اعمال مجدد تحریم‌های گذشته علیه ایران تحریم‌های دیگری را وضع کرد و تحریم‌های دارویی و برخی اقدامات خصمانه انجام داد که از مهم‌ترین آن‌ها ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ترامپ با مشکلات زیادی در داخل امریکا دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد: با بروز بحران کرونا و بعد از آن با کشته شدن جرج فلوید سیاهپوست امریکایی توسط پلیس، شاهد اعتراضات گسترده‌ای در امریکا و در کل دنیا بودیم که باعث افول محبوبیت ترامپ شده است. وی با بیان اینکه دامنه آتش خشم علیه نژادپرستی در امریکا و اروپا خاموش‌شدنی نیست، تصریح کرد: قتل وحشیانه و درکمال خونسردی جورج فلوید توسط مرد سفیدی که لباس پلیس به تن دارد، به صورت وحشتناکی نشانگر نژادپرستی نظام‌مند جامعه امریکا است.

«نمی‌توانم نفس بکشم» به یک زبان مشترک تبدیل شده است

موسوی‌لارگانی با اشاره به ادعای ایالات متحده و بسیاری از کشور‌های غربی در موضوع حقوق بشر مطرح کرد: واقعیت‌های دردآلود جامعه امریکا که زیر مفاهیم حقوق بشری مخفی مانده در حال آشکار شدن است. آن‌ها خود را منشأ آزادی و اقتدار حقوق بشر می‌دانستند، اما همه این نماد‌ها فرو ریخت. سکوت برخی حکام جوامع غربی هم نشان از بی‌پایه بودن شعار‌های حقوق بشری آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه پای دولت‌های لیبرال و سرمایه داری بر گلوی مردم است، مطرح کرد: «نمی‌توانم نفس بکشم» به یک زبان مشترک مردم معترض تبدیل شده است. اتفاقاتی که در شهر‌های مختلف امریکا رخ داده، نتیجه سال‌ها سرکوب و خفه کردن صدا‌های مردم است که الان از خفه کردن صدا‌ها به خفه کردن اتباع امریکایی تبدیل شده و طبیعی است جان این مردم به لب بیاید و اعتراض کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه شرایط امروز جهان حاکی از افول بیش از پیش استکبار جهانی و گسترش روحیه انقلابی‌گری در سراسر مردم جهان است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد نهضتی اعتراضی در دنیا به طور به هم پیوسته درحال شکل‌گیری است و این حوادث در غرب اروپا، امریکا و سراسر جهان شعله‌ور شده است تا اینکه به الگو‌های جدیدی برسند و به فروپاشی جامعه سرمایه‌داری منحط شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار