کد خبر: 1006378
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
موتور دیزلی چهار سیلندر نسل جدید تراکتور، مجهز به سیستم پاشش سوخت کنترل الکترونیکی، با همت متخصصان دانشگاه صنعتی سهند و شرکت موتور سازان مجموعه تراکتور سازی ایران رونمایی شد.

در سال جهش تولید، نسل جدید موتورهای دیزلی چهار سیلندر تراکتور در شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران دیروز در آیینی در تبریز رونمایی شد.

محمد شهباز، مدیرعامل شرکت موتورسازان شرکت تراکتورسازی ایران در تبریز در این آیین با بیان اینکه ظرفیت سالانه تولید موتورهای چهار سیلندر در این شرکت ۲۰ هزار دستگاه است که به راحتی می توانیم این تیپ جدید را جایگزین نسل قبلی بکنیم، اظهار داشت: البته تولید نسل جدید موتورهای چهار سیلندر دیزلی تراکتور در شرکت موتورسازان متناسب با نیاز بازار و سفارش مشتریان خواهد بود.

میرعلی اصغر مفید، مدیر تحقیق و توسعه شرکت موتورسازان نیز با بیان اینکه طراحی و ساخت این موتور با همکاری متخصصان و اساتید دانشگاهی از جمله اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی سهند(رحیم خوشبختی و مجتبی یزدانی) انجام شده است، یادآور شد: این موضوع توسط مدیرعامل شرکت موتورسازان و مدیرعامل مجموعه تراکتورسازی ایران نیز مورد تایید قرار گرفته و این همکاری را گام بسیار مهمی در جهت ارتباط عملی و موثر دانشگاه با صنعت عنوان کرده و بر استمرار آن در پروژه های آتی این شرکت تاکید کردند.

وی همچنین با اشاره به ویژگی های این موتور اینکه گشتاور موتور از ۳۳۰ به ۴۰۰ نیوتون متر رسیده و آلایندگی دوده آن نیز صفر شده است، اضافه کرد: ۷۵ درصد قطعات موتور جدید داخلی است و برای بومی سازی ۲۵ درصد باقیمانده با استفاده از توان قطعه سازان داخلی نیز برنامه ریزی شده است.

ابوالفتح ابراهیمی، مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در این ارتباط اظهار داشت: در سال جدید طراحی و تولید ۲ موتور جدید ۴۱۲۰ و ۴۵۰ در شرکت موتورسازان با استفاده از توان علمی متخصصان داخلی و دانشگاهی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این ۲ موتور جدید قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری خواهند داشت، ضمن اینکه کاربری ادوات جدید با نصب آنان بر روی تراکتور امکان پذیر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر