کد خبر: 1006359
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح کاشف ۲ با تأکید بر استمرار پلیس برای برخورد با مخلان امنیت جامعه از ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای برخورد با سارقان خبر داد همچنین استاندار تهران نیز در همین مراسم اعلام کرد ۸۵ درصد زورگیری‌ها را موتوری‌های بی‌هویت انجام می‌دهند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی صبح دیروز در جمع خبرنگاران در توضیح دومین طرح کاشف پلیس پایتخت که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با حضور استاندار تهران برگزار شد، گفت: «در سال جاری طرح‌های مختلف پلیس‌های تخصصی پایتخت در حال برگزاری است. در این طرح نیز ۲۵۱‌نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار که ۵۴ باند را تشکیل داده بودند دستگیر شدند. ۵۶‌درصد این افراد دارای سابقه و بقیه سرقت اولی هستند که تا به این لحظه بالغ بر ۲‌هزار و ۴۰۴ فقره اقلام سرقت شده از آن‌ها کشف شده است. همچنین تعدادی از آن‌ها اتهاماتی مثل قتل، آدم‌ربایی، سرقت، زورگیری و... دارند که در حال پیگیری است.» وی در پایان اظهار داشت: «صبح امروز کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت با هدف برخورد با سارقان و کشف جرم برگزار شد تا از ظرفیت تمام دستگاه‌ها مانند شهرداری، اتاق اصناف، سازمان برق و... استفاده شود. مقرر شد این جلسات با ریاست استاندار هر سه‌ماه یکبار برگزار شود.»

پلیس پایتخت مجهزتر می‌شود

در ادامه استاندار تهران که در حاشیه دومین طرح کاشف پلیس پایتخت حضور داشت از همکاری استانداری برای کمک به تجهیزات پلیس خبر داد و گفت: «اگر پلیس از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار باشد عملکرد بهتری خواهد داشت.»

انوشیروان محسنی بند پی با اشاره به اقدامات ارزشمند و اثربخش نیروی انتظامی پایتخت در راستای ارتقا بخشیدن به سلامت روحی و روانی شهروندان تهران گفت: «در بدو شروع کار پلیس، ۲۹‌درصد از سرقت کل کشور به پایتخت اختصاص داشت که در پایان سال‌۹۸ این عدد به ۸/ ۲۱ درصد رسیده است. ذکر این نکته نیز ضروری است که ۶۵ درصد از سارقانی که در این شهر دستگیر می‌شوند، بومی پایتخت نیستند و محل سکونتشان در تهران نیست.» وی در ادامه با بیان اینکه در وقوع جرم کاهش داشته‌ایم و در کشفیات افزایش داشته‌ایم اظهار داشت: «همه می‌دانیم اگر پلیس از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار باشد، می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، به همین منظور در استانداری تکلیف کرده‌ایم تا جایی که می‌شود پلیس را در ارتقای تجهیزات کمک کنیم. در این راستا در جلسه امروز مصوب شد پلیس مجهز به تجهیزات الکترونیکی شود و از شهرداری هم درخواست می‌شود که دوربین‌های الکترونیکی را که دارند، در اختیار پلیس قرار دهند و در نصب دوربین‌ها در محلات و بانک‌های مهم همکاری کنند.»

۸۵‌درصد از زورگیری‌ها توسط موتورسیکلت سواران بدون هویت

استاندار تهران با اشاره به فعالیت ۱۵۰‌هزار واحد صنفی بدون پروانه در پایتخت گفت: «بین ۵/۳ تا ۴‌میلیون موتورسیکلت سوار بدون هویت در این شهر داریم که ۸۵ درصد از زورگیری‌ها توسط همین موتورسیکلت سواران انجام می‌شود.»

وی درباره ساخت کلانتری‌ها در نقاط مورد نظر گفت: «پایتخت ۸۰‌کلانتری کم دارد که به حد معمول برسد. در همین راستا مصوب کرده‌ایم دو قطعه زمین در هر منطقه برای ساخت کلانتری از سوی شهرداری به پلیس تعلق بگیرد. به همین دلیل بعد از جلسه امروز با فرماندهی انتظامی پایتخت، در اولین فرصت، نخستین جلسه را با شورای شهر تهران برگزار می‌کنیم. اگر دوستان شهرداری به این موضوع اهمیتی ندهند، از اهرم‌های دیگری برای اجرا کردن این تصمیمات استفاده می‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار