کد خبر: 1006127
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
برخی مسوولان در کردستان دنبال منافع شخصی هستند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: امروز کسی حاضر نیست بخاطر ارزش‌ها صدایش دربیاید، خیلی‌ها دنبال منافع شخصی خود هستند در حالیکه اینچنین مسوولان باید در مقابل خدا، امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری شرمنده باشند.

محمود الله‌مرادی در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: انقلابی که امام خمینی(ره) با پشتیبانی ملت به پیروزی رساند، هدفش احیای دین، اعتلای ارزش‌های اسلامی و زنده‌کردن فرهنگ عاشورا بود.

وی افزود: زمانی که ما در مدرسه درس می‌خواندیم حرکت حضرت امام راحل که آغاز شد احساس کردیم از زنجیر اسارت آزاد شدیم و به سمت و سوی عروج حرکت می‌کنیم چنان بدن و جسم ما سبک بود که از هیچ تلاشی برای اعتلای فرهنگ اسلامی و دین دریغ نمی‌کردیم.

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، انقلاب اسلامی با هزینه‌های زیاد به پیروزی رسید، بعد از انقلاب با جنگ تحمیلی و هشت سال جنگ نابرابر مواجه شدیم که جوانان دلداده امام اجازه ندادند در این جنگ یک وجب از خاک میهن اسلامیمان به دست دشمنان بیافتد.

مردم قدرشناس هستند اما برخی مسوولان اینجور نیستند

وی ادامه داد: اما برخی انسان‌ها زود ایثارگری‌ها و رشادت‌هایی هشت سال دفاع مقدس رزمندگان را فراموش کردند، مردم قدرشناس هستند اما برخی مسوولان اینجور نیستند چرا که اگر به خون شهدا و پاسداری از آن اهمیت می‌دادیم امروز نباید نگران این بودیم که نسل ما از آرمان‌ها و ارزش‌ها فاصله بگیرند.

الله‌مرادی تصریح کرد: اگر حافظ خون شهدا بودیم، مدیرانی را بکارگیری می‌کردیم که مدافع راه و خون شهدا باشند، مسوولیت‌ها را به افرادی می‌دادیم که دلشان در گرو امام و راه شهدا باشد هر چند خیلی از افراد خوب و سالم در پست‌های مدیریتی ادارات هم وجود دارند.

وی اذعان داشت: باید از افرادی استفاده کنیم که ظرفیت جایگاه انقلاب را حفظ کنند و در سالگرد رحلت امام عکس‌العملی در اداراتشان صورت بگیرد که امسال در کردستان، جز چند اداره‌کل، نمودی از این حرکت‌ها وجود نداشت.

خیلی‌ها دنبال منافع شخصی خود هستند

وی گفت: اینجا این سوال پیش می‌آید، نهادی که بودجه فرهنگی کلان در اختیار دارد و متولی برنامه‌های فرهنگی است کجای این حرکت‌ها قرار دارد، چه اقداماتی انجام داده‌اند که کسی هم صدایش درنمی‌آید.

الله‌مرادی اذعان داشت: امروز روزی است که کسی حاضر نیست بخاطر ارزش‌ها صدایش دربیاید خیلی‌ها دنبال منافع شخصی خود هستند در حالیکه اینچنین مسوولان باید در مقابل خدا، امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری شرمنده باشند.

وی عنوان کرد: هنوز عطر وجود مقام معظم رهبری در کردستان به مشام می‌رسد و برکاتش در سراپای وجود ما رزمندگان و مردم کردستان جاری و ساری است چرا که جدای از برکات معنوی، اعتبارات و آبادانی که با سفر پرخیر و برکت معظم‌له به کردستان آمد، هنوز استمرار دارد و مسوولان استانی ما به آن معترفند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ادامه داد: هر سال میلیاردها تومان برای توسعه راه و بیمارستان‌ها و خدماتی دیگر از منابع این سفر در کردستان هزینه می‌شود اما در سالگرد این سفر مسوولین حتی به یک یادآوری ساده هم اکتفا نکردند.

وی اضافه کرد: مسوولین ادارات برای روز قدس هم کاری نکردند، اگرچه محدودیت‌هایی بخاطر ویروس کرونا بود اما می‌توانستند در فضای مجازی و سایت‌های ادارات فعالیت‌هایی داشته باشند.

وظیفه مسوولین دفاع از انقلاب است

الله‌مرادی تاکید کرد: مسوولی که به برکت خون شهدا پشت میز مسوولیت نشسته است باید وظیفه دفاع از انقلاب داشته باشد در غیر اینصورت باید کنار برود.

وی اذعان داشت: مسوولان استانی این همه برای موضوعات اشتغال و کارهای اینچنین تبلیغات می‌کنند اما به اندازه یک صدم یک برنامه ضدفرهنگی، قدم برنمی‌دارند.

الله‌مرادی افزود: برای کنگره مشاهیر کرد میلیاردها تومان هزینه شد که یک حرکت ناشایست روی دهد ولی برای مسائل ارزشی همچون ایام رحلت امام و برنامه‌های فرهنگی توجه نمی‌شود بلکه ابلاغ می‌زنند هیچ اداره‌ای حق ندارد اعتباری برای برگزاری این برنامه‌ها به نهادها واگذار کنند.

مشکل کردستان رقص و آواز نیست

وی ادامه داد: مشکل کردستان، رقص و آواز نیست بلکه مشکل استان ما، بیکاری، فقر، فساد و تبعیض است که امروز هم حتی در تصمیم‌گیری مسوولین استانی هم مشاهده می‌شود.

وی افزود: اگر قرار است صادرات صورت بگیرد باید برای همه باشد، فلان مرغدار که با فلان مسوول رفاقت دارد مسوول صادرات مرغ استان می‌شود اما مرغداری که در حال ورشکستگی است به آن توجهی نمی‌شود و این عین بی‌عدالتی و تبعیض است و مردم از این کارها ناراضی هستند.

الله‌مرادی همچنین گفت: در ادارات استان افرادی دزدکی، بدون فراخوان و بدون رقابت بخاطر رفاقت و فامیلی استخدام می‌شوند، از بنیاد شهید تا سایر ادارات این موضوع مشهود است در حالیکه باید نگاه یکسانی به این موضوع بشود.

وی اذعان داشت: امروز فشار مضاعفی توسط برخی مسوولان ادارات کردستان به خانواده‌های شاهد در کردستان وارد می‌شود و کسی هم گوشش بدهکار نیست و همه به یکدیگر پاس می‌دهند و حق آنها را تضییع می‌کنند.

الله‌مرادی در پایان سخنانش ضمن ابراز گلایه از مسوولان، گفت: از آنها انتظار داریم به فرهنگ استان هم توجه داشته باشند، هفته‌ای 20 جلسه بدون نتیجه در استان برگزار می‌شود اما یک جلسه برای اعتلای فرهنگ کردستان برگزار نمی‌کنند و لذا مشخص است که برای مسوولان کردستان فرهنگ معنایی ندارد بلکه فرهنگ را تنها در قالب رقص و آواز قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر