کد خبر: 1006115
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
رییس اداره ترویج و توسعه ارتباطات فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مطرح کرد:
کتابخانۀ آستان قدس رضوی در ایام تعطیلات کرونایی، نشست‌های ادبی خود را به صورت مجازی برگزار کرد.

رییس اداره ترویج و توسعه ارتباطات فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، نشست‌های ادبی  خوانش متون کهن فارسی و نشست‌های معرفی کتاب با عنوان «زنگ کتاب» که هر ماه به صورت حضوری در کتابخانۀ آستان قدس رضوی برگزار می‌شد، در ایام تعطیلات کرونایی، به صورت مجازی و با حضور مجازی اساتید ادبیات و ادب‌دوستان برگزار می شود.

محمدجواد قوی در این باره توضیح داد: نشست خوانش متون کهن با موضوعاتی همچون بزرگداشت عطار، سعدی، فردوسی، ماه مبارک رمضان و رمضانیه‎ها در بهار 1399، مصادف با ایام کرونایی در محیط مجازی برگزار می گردد.

وی از اساتید حاضر در این نشست‌ها که به صورت مشارکتی مجری برنامه‌ها بودند نام برد و اظهار داشت: دکتر سیدعلی کرامتی‌مقدم، رئیس انجمن ادبیات معلمان خراسان رضوی و مشاور کتابخانۀ تخصصی ادبیات؛ استاد محمدرضا خوشدل، نایب‌رئیس انجمن علمی ادبیات؛ دکتر محمدهادی زاهدی، رئیس اندیشگاه رضوی؛ دکتر علیرضا قیامتی، استاد دانشگاه و قائم‌مقام خردسرای فردوسی و دکتر احمد خواجه‌ایم، عضو هئیت‌علمی دانشگاه حکیم سبزواری اساتید این نشست‌های مجازی هستند.

قوی در بیان شیوۀ برگزاری این نشست‌ها تصریح کرد: علاقه‌مندان با نصب نرم‌افزار «ادوب کانکت» و وارد‌کردن لینک کانال اطلاع‌رسانی انجمن ادبیات خراسان، وارد جلسه می‌شوند و علاوه بر استفاده از سخنرانی اساتید، به خوانش اشعار و نیز پرسش و پاسخ می‌پردازند.

قوی اضافه کرد: قصه‌خواني، معرفی کتاب و تهیۀ فایل‌های صوتی برای کودکان، نوجوانان، مادران و مربیان آن‌ها، از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

وی همچنین به شیوۀ برگزاری برنامه‌های زنگ کتاب اشاره کرد و گفت: این برنامه از طریق تولید فایل صوتی در قالب معرفي كتاب در 90ثانيه، معرفي و خلاصۀ كتاب ويژۀ معلمان و مديران دبستان، قصه‌گويي به صورت بازنویسی خلاصۀ کتاب برای کانال‌های مدارس، مهدکودک‌ها و مراکز تربیتی و فرهنگی برگزار شد.

گفتنی است که نشست‌های ادبی این سازمان تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار