کد خبر: 1006113
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد:
از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی، ارائه خدمات گسترده‌ و متنوع غیرحضوری را آغاز کرده است.

معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در این باره توضیح داد: در روزهای کرونایی و تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌های کشور، برنامه‌های پاتوق فرهنگی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، بیش از پیش به همت کتابخانه‌های وابسته به این سازمان از طریق فضای مجازی ارائه شد که این روند همچنان ادامه دارد.

حسین خسروی به برخی از این فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: تولید کتاب‌های صوتی و منابع موردنیاز ویژۀ نابینایان، برگزاری کارگاه‌های متنوع، اجرای زنگ کتاب، تولید محتواهای گوناگون به مناسبت‌های مختلف، معرفی کتاب ویژۀ کودکان و نوجوانان، تعامل و همکاری با سایر نهادها همچون آموزش‌و‌پرورش، مهدکودک‌ها، مراکز خیریه، حوزه و مراکز قرآنی و... از اقداماتی است که تاکنون با استقبال چشمگیری از سوی جامعۀ مخاطب مواجه شد.

وی به توضیح بخشی از خدماتی که در راستای همکاری با مدیران و معلمان مراکز آموزشی انجام می‌شود، پرداخت و گفت: کتابداران آستان قدس رضوی در موضوعات موردنیاز آموزش‌و‌پرورش، اقدام به تولید محتوای صوتی با حجم کم کردند که در مدت کوتاهی این فایل‌ها راه خود را به کانال‌های استانی و کشوری که برخی بیش از یک میلیون عضو دارند، باز کردند.

خسروی ادامه داد: موضوع این فایل‌ها که ویژۀ نوجوانان و جوانان است، آموزش مهارت‌های ضروری فردی و اجتماعی همچون تفکرخلاق، مدیریت استرس، مهارت حل مسئله، ارتباط مؤثر، همدلی، خودآگاهی، ایجاد انگیزه و اعتماد‌به‌نفس، کسب مهارت نه‌گفتن و جرئت‌مندی، تصمیم‌گیری صحیح، مدیریت بحران، کمک به ارتقای وضعیت سلامت روانی و بهداشت فردی و اجتماعی، پیشگیری از بروز آسیب‌های فردی و اجتماعی با اصلاح رفتارها و... است.

وی در پایان، نشست ادبی خوانش متون کهن پارسی با محوریت شاهنامه‌خوانی، عطار، سعدی، فردوسی، رمضان و رمضانیه‌ها در بهار 99، غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان و برنامۀ مرهم دانش ویژۀ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را از دیگر برنامه‌های پاتوق فرهنگی سازمان کتابخانه‌های رضوی عنوان کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت حضور در جمع، از طریق گفتگو در پیام‌رسان‌های مجازی، تولید فایل‌های صوتی، تدوین فایل‌های الکترونیکی و پاورپوینت‌های تصویری با موضوعات و مناسبت‌های خاص، معرفی کتاب و... در فضای مجازی ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار