کد خبر: 1006085
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با بیان اینکه آموزش، دانش و علم باید در مسیر نیاز‌ها جامعه به کارگرفته شود، گفت: باید با کاربردی کردن دروس آموزشی در جهت رفع نیاز های کشور در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی گام برداریم.

 الهوردی دهقانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت کاربردی کردن دروس در مراکز آموزشی، اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری، دروس آموزشی نیازمند کاربردی‌تر شدن است، همانطور که تمام کشورهای موفق جهان با کاربردی کردن دروس آموزشی و دانشگاهی خود در جهت رفع نیازهای جامعه حرکت می‌کنند. 

وی افزود: بنابراین باید از کشورهای پیشرو در این زمینه الگوبرداری کرده و دورس مدارس و دانشگاه‌ها را به سمت مهارت‌آموزی تغیر دهیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانای در مجلس ادامه داد: متاسفانه دانشگاه‌ها دانشجویان را با توجه به نیازهای جامعه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و صنعتی پرورش نمی‌دهند، از طرفی در حوزه مباحث علوم انسانی نیز همانطور که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته تاکید کردند، به تحول نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش، دانش و علم باید در مسیر نیاز‌ها جامعه به کارگرفته شود، تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده با رویکرد دقیق، پژوهش‌ها دانشگاهی، تربیت دانشجویان و اساتید به سمت نیازهای واقعی علمی و عملی کشور سوق پیدا کند.

دهقانی  گفت: یقیناً کاربردی کردن دانشگاه‌ها و تبدیل علم به عملیات اجرایی و تولید محصول در شرایط اقتصادی امروز کشور، راهگشا خواهد بود.

وی بیان داشت: معتقدم باید تئوری‌های علمی بالقوه را به بالفعل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعت به کار گیریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر