کد خبر: 1006074
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان:
سرهنگ "محمدرضا محمدی" گفت: وسایل نقلیه زیان دیده در حوادث ترافیکی تا مبلغ ۱۱ میلیون تومان خسارت نیاز به ترسیم کروکی کارشناس پلیس راهور ندارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در گفت وگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:  شرکت های بیمه مکلفند در صورتی که وسایل نقلیه مسبب و زیاندیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر بوده و بین طرفین اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت مالی وسیله نقلیه ناشی از حوادث رانندگی در سال جاری را تا سقف 11میلیون تومان بدون اخذ گزارش مقامات قضائی پرداخت کنند.

وی افزود: در صورتی که طرفین تصادف در خصوص تقصیر در تصادف با هم اختلاف داشته باشند با برقراری تماس با مرکز 110 درخواست کارشناس کنند که در این حالت برابر نظریه کارشناس هر کدام از راننده ها مقصر حادثه تشخیص داده شود و نظریه شفاهی کارشناس را بپذیرند با رفع اختلاف بین آنها نیاز به ترسیم کروکی نمی باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد : چنانچه راننده مقصر به نظر شفاهی کارشناس پلیس راهور اعتراض داشت در این حالت کارشناس نسبت به ترسیم کروکی غیر سازشی اقدام می کند و مراتب اعتراض با انضمام مدارک راننده مقصر جهت تشکیل پرونده بیمه، تحویل راننده غیر مقصر می شود و اقدامات بعدی آن از طریق شرکت بیمه و مقام قضائی صورت می گیرد.

سرهنگ محمدی اظهار داشت : چنانچه رانندگان درگیر در تصادف ، فاقد مدارک لازم (گواهینامه ،بیمه نامه معتبر شخص ثالث) باشند وسیله نقلیه آنان برابر مقررات به پارکینگ منتقل و پس از ترسیم کروکی غیر سازشی جهت سیر مراحل قانونی و قضائی تحویل عوامل انتظامی خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: رانندگان در صورت توافق بلافاصله وسيله نقليه را به منتهي اليه سمت راست خارج و به اتفاق به بيمه مراجعه کنند و شایان ذکر است رانندگانی که از کنار بردن وسایل نقلیه قابل حرکت در تصادفات خساراتی خودداری کنند مورد اعمال قانون قرار می گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر