کد خبر: 1006073
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
رئیس پلیس فتای اصفهان:
سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" در خصوص کلاهبرداري‌هاي اينترنتي با توجه به نزديک شدن به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان به متقاضيان بخصوص نوجوانان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئيس پليس فتای استان اصفهان در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت: با بررسي‌هاي انجام شده از پرونده‌هاي واصله در اين پليس مشاهده شد که طي چند روز گذشته چند پرونده با موضوع کلاهبرداري اينترنتي از طريق درج آگهي‌هاي جعلي در فضاي مجازي اتفاق افتاده است .

وي افزود: در بررسي هاي بعمل آمده مشخص شد متقاضيان از طريق سايت هاي درج آگهي يا شبکه هاي اجتماعي مبالغي بابت ثبت نام کلاس يا دوره هاي آموزشي پرداخت کرده که بعد از واريز وجه خبري از ارائه خدمات يا شخص آگهي دهنده نيست.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: با توجه به نزديک شدن به فصل تابستان و تمايل خانواده براي پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود، کلاهبرداران را بر اين داشته با طراحي آگهي‌هاي اغوا کننده و با ساختن صفحات جعلي در شبکه‌هاي اجتماعي با موضوع ارائه خدمات مرتبط با اوقات فراغت نوجوانان اقدام به تبليغات گسترده اقدام به کلاهبرداري از شهروندان کنند .

سرهنگ مرتضوي از شهروندان اظهار داشت: بسياري از صفحات و تبليغاتي که بدون مجوز فعاليت در سايت هاي واسطه گر يا شبکه‌هاي اجتماعي با عناوين مختلف اقدام به دريافت وجه از شهروندان مي کنند کلاهبرداري بوده و شهروندان بايد صرفا از طريق موسسات داراي مجوز درخواست خدمات کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان كرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر