کد خبر: 1005930
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
استاندار:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به راکد ماندن طرح انتقال زندان مرکزی تبریز به خارج از شهر، گفت: شهرداری باید در این زمینه سرعت عمل داشته باشد.

محمدرضا پورمحمدی روز در حاشیه بازدید مدیران شهری و استانی از پروژه های شهرداری تبریز، افزود: شهرداری تبریز قابلیت ها و توانمندی های بسیار بالایی دارد و یکی از مهمترین سازمان های مردمی شهر است که امیدواریم با همت و همراهی این مجموعه پروژه انتقال زندان مرکزی تبریز به خارج از شهر به زودی انجام شود.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال زندان مرکزی تبریز به خارج از محدوده شهر از جمله مطالبات جدی و به حق شهروندان این کلانشهر است که با وجود قول های متعدد در ۲۰ سال گذشته همچنان بی پاسخ باقی مانده است.

طرح مطالعاتی و مکان یابی پروژه انتقال زندان مرکزی تبریز به خارج از شهر بیش از ۲ دهه قبل آغاز شد و تاکنون به نتیجه نرسیده است، هر چند که مقام های قضایی آذربایجان شرقی عزم جدی برای تکمیل و نهایی شدن این پروژه مهم دارند.

زندان مرکزی تبریز در زمان ساخت که به ۵۰ سال قبل بر می گردد، به منظور پذیرش ۶۰۰ زندانی طراحی شده بود که هیچ تناسبی با جمعیت امروز این کلان شهر ندارد.

با وجود اینکه محلی در روستای باباباغی در شمال غربی تبریز برای اجرای عملیات ساخت و تجهیز زندان جدید تبریز مشخص شده است، اما بنا به اظهار مسوولان امر به دلیل کمبود اعتبار، هنوز این طرح ملی به سرانجام مشخصی نرسیده و هر سال انتقال زندان به خارج از شهر و محل جدید با تعویق های چندین ماهه مواجه می شود.

در حالی که مکان یابی ساختمان جدید زندان تبریز در محدوده اراضی «بابا باغی» ۱۹ سال قبل صورت گرفته است، اما عملیات ساخت آن از سال ۱۳۹۱ و با ۱۵ سال تاخیر شروع شد و به دلیل کمبود اعتبار تاکنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی دراین بازدید همچنین اقدامات فوری شهرداری در اتمام و تکیمل پروژه های مقبره الشعرا و پارک دو کمال را خواستار شد.

پورمحمدی با بیان اینکه شهرداری تبریز متولی قسمتی از پروژه مقبره الشعرا است، اظهار داشت: با تلاش مجموعه شهرداری تبریز تا چند ماه آینده از ضلع شمالی به مقبره الشعرا دسترسی داده می شود تا گردشگران بتوانند در این مجموعه حضور پیدا کنند.

وی از اهتمام جدی شهرداری و شورای شهر تبریز برای تکمیل پروژه های عمرانی خبر داد و با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر تبریز و مدیران شهرداری برای اتمام پروژه های و حل مشکلات مردم جدیت دارند، افزود: این تلاش های مدیریت شهری تبریز در جهت توسعه فضاهای عمومی و خدماتی قابل تقدیر است.

پورمحمدی ابراز امیدواری کرد بخش عمده ای از پروژه های شهرداری تبریز در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری، استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان برای تکمیل پروژه های خود نیازمند همراهی و مشارکت سازمان های مختلف هستند زیرا که همه زیرساخت ها در اختیار شهرداری نیست و باید ادارات و نهادهای مختلف شهرداری را در راستای تکمیل پروژه ها یاری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت استان در شهر تبریز ساکن هستند، گفت: تبریز آیینه تمام نمای استان است و پروژه های مهمی در رابطه با پارک های محله ای و توسعه فضای سبز توسط شهرداری این کلانشهر انجام می شود و ما با تمام توان در کنار شهرداری های مختلف استان و به خصوص شهرداری تبریز هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر