کد خبر: 1005868
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
دادستان انتظامی مرکز وکلا:
دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برخورد با وکلای متخلف در رابطه با تبلیغ اخذ طلاق توافقی بدون مراجعه به بهزیستی خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کمال رئوف در خصوص برخی تبلیغات وکلا جهت تسریع در امر طلاق توافقی گفت: اخیراً مشاهده‌شده که تعداد اندکی از وکلا اقدام به تبلیغات در زمینه تسریع در طلاق توافقی می‌کنند که این موضوع از چند جنبه قابل‌بررسی است. وی به ابعاد این بررسی اشاره و تصریح کرد: از جنبه تخلفات انتظامی که باید گفت به اصطلاح اینگونه تبلیغات که معمولاً مشاهده‌شده اعلام می‌کند بدون مراجعه زوجین به مشاوره بهزیستی در تسریع گرفتن حکم طلاق و کوتاه کردن آن مقررات مربوط به طلاق توافقی در دادگاه‌های خانواده است، بحث اینکه وکیل تبلیغ کند که طلاق توافقی را بدون مراجعه به مشاوره بهزیستی می‌گیرد، این موضوع تخلف در قسم است. وی افزود:، چون وکیل دادگستری قسم‌خورده که تشریفات قانونی و ضوابط و عدالت را زیر پا نگذارد، اگر وکیلی ادعا کند بدون مشاوره حکم می‌گیرد، این مصداق تخلف در قسم است.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار داشت: در رابطه با تخلف قسم، اگر وکیلی در تبلیغات خود این موضوع را استفاده کند و در شبکه‌های اجتماعی و نزدیکی دادگاه‌های خانواده تبلیغ کند، این کار از جنبه اینکه تبلیغات یا تحصیل وکالت از طریق وسایل فریبنده و اغوا‌کننده است هم تخلف محسوب می‌شود.

رئوف افزود: این کار از منظر اجتماعی هم امر پسندیده‌ای محسوب نمی‌شود، چون سنت‌ها ما را تشویق به طلاق نمی‌کند و همواره بر نقش صلح و سازش میان موکل و شاکی تأکید شده‌است، خصوصاً این موضوع در دعاوی مربوط به خانواده اهمیت ویژه دارد، بنابراین وظیفه اساسی یک وکیل در ابتدا، توجه به موضوع صلح و سازش است. دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: الان با توجه به تصویب آیین‌نامه مربوط به تعرفه حق‌الوکاله مصوب ۱۳۹۸ این موضوع مطرح می‌شود که برای یک وکیل چنانچه پرونده ختم به صلح شود برای آن حق‌الوکاله در نظر گرفته شده و اینکه برخی وکلا اعلام می‌کنند چنانچه در خصوص صلح اصرار کنیم حق‌الوکاله به ما نمی‌رسد، غیر حرفه‌ای است و این مصوبه فصل‌الخطاب است.

وی ادامه داد از منظر شرعی هم می‌دانیم که در مورد اختلافات زناشویی قرآن بر اصلاح ذات‌البین تأکید کرده‌است که اگر زوجینی دچار اختلاف شدند، وظیفه مشاور و به نوعی ریش‌سفیدان در ابتدا تمرکز بر اصلاح ذات‌البین است و خصوصاً وقتی زوجین و حتی یکی از آن‌ها به مشاور مراجعه می‌کند، مشاور باید دلسوزانه و بی‌طرفانه تلاش بر صلح و سازش کند. این مقام قضایی تصریح کرد: اینگونه عملکرد‌ها و تبلیغات هم از نظر اخلاقی و هم اجتماعی و شرعی ناپسند است و از نظر قانونی اینگونه تبلیغات تخلف انتظامی محرز است و دادسرای انتظامی وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده این را وظیفه خود می‌داند که برای حفظ کیان خانواده و شأن سایر وکلا با اینگونه تخلفات برخورد کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بسمه تعالی
اول باید با قضاتی که برای طلاق تبلیغ می کنند برخورد جدی کنید در پرونده من قاضی در همان جلسه اول براحتی گفت زنت که حاضر است مهریه اش را ببخشد چرا طلاقش نمی دهی
در تجدید نظر هم با کمتر از دو هفته جلسه برگزار شد و حکم صادر شد و در نهایت دیوان عالی هم بعد از یک هفته از وصول پرونده حکم را تأیید کرد.
این خودش ترویج طلاق نیست
حتی مرکز مشاوره در نامه دوم اصرار به ادامه زندگی داده بود
اما قضات باعث بهم خوردن زندگی من شدند!!!!!!!!!!
اول قضات را اصلاح کنید
بعد وکلا را
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار