کد خبر: 1005847
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

اگر تا به امروز به دلیل ترس از پرواز بلیط هواپیما تهیه نمی کرده اید و به سفر هوایی نمی رفتید وقت آن رسیده که با این ترس خود روبه رو شوید. به هرحال گاهی برای رفتن به مقاصدی خاص مجبور می شوید که از هواپیما استفاده کنید بنابراین بهتر است از همین الان با این ترس خود کنار بیایید! در ادامه این مطلب همراه باشید تا با راه های غلبه بر این ترس آشنا شوید.

دلایل متداول ترس از پرواز

به گزارش خبرگزاری تیک دلیل این ترس از پرواز هنوز مشخص نیست البته گمانه زنی هایی شده است. عده ای بر این باورند که این ترس از نوع ترس از محیط بسته قرار گرفتن است. اما ممکن است دلایل دیگری مانند تجربه بد پرواز در گذشته، شنیدن خبر سقوط و یا هواپیما ربایی و ... باشد.

اگر بلیط هواپیما www.safarme.com خریدید بهتر است بدانید سفر هوایی 29 برابر امن تر از سفر زمینی است و احتمال به سلامت رسیدنتان بیشتر از سفرهای جاده ای است. عده ای معتقدند بهترین درمان با این نوع ترس مواجهه صحیح با آن است. در ادامه به چند روش برای کاهش این ترس و استرس می پردازیم.

اگر فکر میکنید که با خود کتاب ببرید تا با خواندن آنها حضورتان در هواپیما را فراموش کنید، باید بگویم فکر بدی به سرتان زده است. این کار باعث می شود هم مشکلاتی مانند تهوع پیدا کنید و هم با تمرکزی که دارید حرکت ها را بیشتر حس کنید. به همین دلیل توصیه می شود کناب خواندن را کنار بگذارید و در عوض تا می توانید از تماشای آسمان لذت ببرید.

اگر ترس از پرواز دارید، به شما پیشنهاد می شود به بلیط های لحظه آخری بسنده نکنید. چرا که بهتر است شما در کنار پنجره هواپیما بنشینید تا بتوانید از افق دیدن کنید. فرتموش نکنید که محل قرار گیری صندلی برای شما مهم است بنابراین با دیدن بلیط هواپیما ارزان بدون درنظر گرفتن جای صندلی خرید نکنید.

شاید ترس شما از پرواز به دلیل عدم اطمینانتان به هواپیما باشد! شاید نمی دانید یک هواپیما چگونه کار می کند و چون قاعدتا یک انسانید و باید روی زمین باشید، دچار ترس شده اید. خیالتان راحت باشد این وسیله با به کارگیری تمام قوانین فیزیک و با استفاده از بالهایش می تواند در آسمان پرواز کند. احتمالا کمی مطالعه راجب ساختار هواپیما می تواند به شما کمک کند تا بر ترستان غلبه کنید.

یکی از موارد دیگری که می تواند سطح استرس و ترس را کاهش دهد، نوشیدن آب است. البته توجه کنید از نوشیدن مایعات دیگر مانند قهوه و یا چای به طور جدی خودداری کنید.  بنابراین هرچقدر که توصیه به نوشیدن میزان زیادی آب می شود به همان اندازه از نوشیدن قهوه و چای خودداری کنید.

ترس از هواپیما یا ایر فوبیا و روش های مقابله با آنها

آشوب و ترس باعث به هم ریختن وضعیت شکم شما می شود. بنابراین بهتر است از آبنبات های نعنایی و زنجبیلی استفاده کنید. این آنبات ها علاوه بر این موضوع باعث کم شدن استرس نیز می شوند.

زمانی که کودکی را شیر می دهید و یا در حالت عاشقانه ای قرار میگیرید هرمون اکسی توسین تولید می شود. زمانیکه این هرمون تولید می شود اجازه تولید کورتیزول در یک زمان را نمی دهد. بنابراین اگر نتوانستید با روش های معمول بر استرس خود غلبه کنید، خود را در شرایط تولید این هورمون قرار دهید. به این ترتیب دیگر احساس ترس از پرواز را تجربه نخواهید کرد. 

 

افکار منفی می تواند حال شما را بدتر کند. بنایراین بجای تمرکز بر موارد منفی بهتر است که به خلبانان اعتماد کنید. اگر مسئله ترسناکی وجود داشت خلبانان به این کار ادامه نمی دانند. بنابراین از خیالبافی های ناگوار دست بردارید و به موضوعات خوشایند و رسیدن به مقصد فکر کنید.

یکی دیگر از راه های بهبود اوضاع شکم و کاهش ترس و استرس استفاده از طب فشاری است. در طب فشاری کافیست که به مدت 20 دقیقه با انگشت شصتتان بر روی ناحیه ای از مچ بنام Nei – Kuan فشار بیاورید.

در صورتی که استرس پرواز را دارید بهتر است در طول مسیر لباس های راحتی به تن کنید. لباس های آزاردهنده می تواند این حالت را تشدید کند.

به غذایی که قبل از پرواز میل می کنید توجه کنید. از خوردن غذاهای چرب و پر نمک خودداری کنید. یک غذای سبک که احساس گرسنگی را از شما رفع کند کفایت می کند.

گاهی صحبت با مهمانداران نیز می تواند به شما کمک کند. اگر ترس از هواپیما دارید می توانید این موضوع را به آنها بگویید و از آنها در این موضوع کمک بگیرید.

سفر با هواپیما می تواند یک سفر بینظیر و خاطره انگیز برای شما باشد اگر بتوانید بر ترس خود غلبه کنید. امیدواریم این مقاله برای کنترل ترس از پرواز شما کمکی کرده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار