کد خبر: 1005831
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: اینترنت پرسرعت در ۵۳۰ روستای استان اردبیل افتتاح می‌شود وتا پایان امسال تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز رزمی در نشست با فرماندار خلخال اظهار کرد: پروژه هوشمندسازی مدارس روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار استان نیز از جمله پروژه‌های مهم این اداره کل در راستای ایجاد زیرساخت‌های آموزش از راه دور در مدارس برای استفاده در مواقع بحرانی همچون شیوع بیماری کرونا است.

وی افزود: این پروژه با تجهیز مدارس روستایی به شبکه فیبر نوری اجرا و در این راستا 51 مدرسه روستایی و 110 مدرسه شهری خلخال نیز هوشمند می‌شود.

او گفت: علاوه بر هوشمندسازی مدارس برای استفاده مناسب از شبکه‌های آموزشی داخلی وزارت آموزش و پرورش تمام مدارس استان از 30 گیگابیت اینترنت رایگان ماهانه در راستای اجرای طرح هوشمندسازی بهره‌مند می‌شوند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: پروژه هوشمندسازی مدارس با توجه ویژه  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در 410 مدرسه روستایی بالای 20 خانوار استان بصورت کامل اجرا شده و با تلاش مجموعه ICT و تعامل و همکاری اداره کل آموزش و پرورش تا پایان خردادماه سال جاری پروژه هوشمندسازی 176 مدرسه با اینترنت پرسرعت ADSL  و 44 مدرسه نیز با تکنولوژی نسل چهارم اپراتور ایرانسل به صورت WIFI به اتمام خواهد رسید.

او گفت: طرح هوشمندسازی مدارس روستایی این استان تا پایان نیمه اول امسال تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر تمامی شهرها و روستاهای استان بصورت 100 درصد تحت پوشش تلفن ثابت قرار دارند و تمامی شهرهای استان نیز از نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند.

رزمی همچنین با اشاره به توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای استان بیان‌کرد: از یک‌هزار و 600 روستای استان 830 روستا در 2 سال گذشته از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند و با افتتاح اینترنت پرسرعت در 530 روستا دیگر بزودی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی به درحال اجرا بودن 40 پروژه و سامانه تقویت تلفن همراه و اینترنت در مناطق روستایی خلخال اشاره کرد و افزود: برای تکمیل پروژه دولت الکترونیک امسال 25 دستگاه ای‌تی‌ام روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی می‌شود که چهار روستای خلخال نیز شامل این پروژه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 160 کیلومتر شبکه فیبر نوری در خلخال در جهت اتصال روستاهای این شهرستان به شبکه فیبر نوری اجرا شده ، از اجرای پروژه توسعه فیبر نوری در این شهرستان به طول 80 کیلومتر در سال جاری خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر