کد خبر: 1005827
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی:
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۹۰ درصد بذر ذرت کشور توسط استان اردبیل تامین می‌شود و در ۲ سال گذشته با افزایش ۱۰۰ درصدی میزان تولید از خروج مقادیر زیادی ارز کشور جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد وفابخش در جلسه برنامه‌ریزی کشوری تولید بذر ذرت اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 9 هزار و 500 تن بذر با کیفیت عالی در این استان تولید شده که نسبت به سال 96 افزایش 100 درصدی داشته است .

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی تداوم حمایت از موسسه‌ها و شرکت‌های تولید کننده بذر است، افزود: براساس همین سیاست و کلیه مطالبات یارانه بذر سال 1397 به مبلغ 327 میلیارد و 125 میلیون ریال پرداخت و تسویه شد.

به گفته وی، همچنین از میزان مطالبات یارانه بذر سال 98 نیز به میزان 669 میلیارد و 875 میلیون ریال (میانگین 37 درصد) به کلیه استان‌ها و موسسات تحقیقاتی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در مقایسه با دیگر سازمانها درسال گذشته در تولید بذر ذرت بسیار موفق عمل کرده و عملکرد آن هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت بی‌سابقه بوده است .

در ادامه خلیل نیکشاد رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز اظهار کرد: در سال زراعی گذشته با تلاش کشاورزان و کارکنان این سازمان بعد از چندین سال، رکورد تولید ذرت بذری در استان شکسته شده و حدود 10 هزار تن  بذر با کیفیت عالی تولید شد.

به گفته وی در استان اردبیل بذر ذرت در سطح  سه هزار و  260 هکتار تولید شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر