کد خبر: 1005767
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
سارقان مسلح که با سفر به شهر‌های مختلف از منازل مردم سرقت می‌کردند پس از دستبرد به چند خانه در پایتخت در دام مأموران گشت پلیس تهران گرفتار شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه‌چهارم پلیس آگاهی در توضیح پرونده گفت: ساعت دو بامداد‌۱۳ اردیبهشت‌ماه مأموران ضربت سرکلانتری چهارم هنگام گشت‌زنی در خیابان وحیدیه به راننده و سرنشین خودروی سمند مظنون شدند و به راننده فرمان ایست دادند. راننده خودرو، اما بدون توجه به هشدار پلیس با فشار روی پدال گاز از محل متواری شده و عملیات تعقیب و گریز به جریان افتاد. مأموران پلیس موفق شدند همزمان با متوقف کردن خودرو، راننده و سرنشین را بازداشت کنند. مأموران پلیس همچنین در بازرسی از خودرو یک قبضه سلاح گرم، تعدادی تجهیزات دفاعی و دوقبضه سلاح سرد و تعداد زیادی مدارک شناسایی و اسناد مالی مربوط به افراد ناشناس کشف کردند.

سعید و ناصر، دو متهم بازداشت شده در اولین بازجویی‌ها گفتند که از شهرستان برای تهیه مواد مخدر به تهران آمده بودند که در دام پلیس گرفتار شدند. بررسی اسناد کشف شده از داخل خودروی متهمان نشان داد که مقداری از مدارک از خانه‌ای در شهرستان دلیجان سرقت شده‌است. وقتی دو متهم برای تحقیق بیشتر به پایگاه چهارم پلیس آگاهی‌تهران فرستاده شدند، بررسی‌های بیشتری در این باره انجام شد. بررسی سوابق دو متهم نشان داد که آن‌ها از مجرمان سابقه‌داری هستند که بار‌ها به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده و به زندان افتاده بودند، بنابراین آن‌ها بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفتند. سعید گفت: از مدتی قبل بود که با همدستی ناصر شروع به سرقت از منازل در شهر‌های مختلف گرفتم. متهم ادامه داد: ما از سه‌خانه هم در تهران سرقت کردیم و در این سه سرقت موفق شدیم ۴۰۰‌میلیون تومان پول و طلا سرقت کنیم. متهم گفت: با پرسه در محله‌های مرفه و در تاریکی شب از راه بالکن یا پنجره‌های بدون حفاظ وارد ساختمان‌هایی که صاحبخانه در آن نبود، می‌شدیم و به راحتی سرقت می‌کردیم. متهم گفت: ما برای اطمینان با خودمان سلاح حمل می‌کردیم تا در صورت مواجه شدن با صاحبخانه بتوانیم با تهدید وی از محل متواری شویم. سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس‌پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی گفت: در حال حاضر ارزش مالی پرونده سرقت متهمان در تهران ۴۰۰‌میلیون تومان است، با این حال تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران همچنان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار