کد خبر: 1005734
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
انتقاد استاندار خراسان رضوی؛
استاندار خراسان رضوی با انتقاد از ۲۰ سال بلاتکلیفی طرح‌های مربوط به طرح ثامن بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: ۴۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی معطل حل اختلاف بین وزارت میراث فرهنگی و شورای عالی شهرسازی و معماری است.

علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد افزود: در این طرح ۴۰۰ شرکت یا موسسه مجوزهایی در طول زمان براساس مشاوره‌های قبلی پروژه گرفتند و دارای حقوق مکتسبه‌ای شدند اما اجرای پروژه‌ها متوقف شده است.

وی گفت: در خصوص پروژه‌های مربوط به بافت پیرامون حرم مطهر رضوی چندین مرتبه با وزیر راه و شهرسازی صحبت کردم و وی در انتظار تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری است که سالی یک بار نشست برگزار می‌کند.

استاندار خراسان رضوی افزود:۴۰۰ پروژه بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که بدون بهره گیری از پول بانکی و فقط با سرمایه بخش خصوصی اجرا شده که حداقل برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند فقط به خاطر اختلاف بین وزارت میراث فرهنگی و شورای عالی شهرسازی و معماری معطل مانده است.

رزم حسینی بیان کرد: همه نظرات افراد مرتبط با این پروژه‌ها و اطلاعات مربوط به آنها گردآوری شده و نظر آستان قدس رضوی نیز در این زمینه لحاظ و صورتجلسه شده است و حقوق مکتسبه نیز احصا گردیده است.

وی ادامه داد: دادگستری به سبب شکایات مردم نسبت به این طرح ثامن، استانداری را تحت فشار قرار داده است و اگر به زودی درباره پروژه‌های اطراف حرم مطهر رضوی تصمیم گیری نشود به زودی یک بحران اقتصادی و اجتماعی بعد از شرکت پدیده به وجود می‌آید.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر اختیارات لازم در مورد تعیین تکلیف پروژه‌های اطراف حرم مطهر رضوی به استان تفویض شده بود تاکنون پروژه‌ها اجرا شده و به بهره برداری رسیده بودند.

رزم حسینی از وزیر اقتصاد و سران قوا در خصوص حل موضوع شرکت پدیده شاندیز قدردانی کرد و افزود: حکم اقتصادی صادره از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باعث شد که شرکت پدیده تبدیل به یک شرکت خوب بدون بدهی شود.

وی اظهار کرد: هم اینک مجامع هیات مدیره شرکت پدیده در حال برگزاری است و تقریبا این شرکت روال عادی فعالیت خود را می‌گذراند و اخیرا این شرکت در بورس نیز حضور یافته و سهام آن به نرخ قابل ملاحظه‌ای رسیده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکل وجود املاک مازاد در طرح بازآفرینی شهری گفت: آقای رییس جمهوری اخیرا دستگاه های دولتی در حاشیه شهرها و بافتهای فرسوده را مکلف کردند که چنانچه املاک مازادی دارند باید در اختیار طرح بازآفرینی قرار دهند.

رزم حسینی افزود: تعدادی زیادی از املاک متعلق به دستگاه‌های دولتی در بافت فرسوده و حاشیه شهرهای استان وجود دارد که وزارتخانه مربوط به آن دستگاه اجازه واگذاری این املاک مازاد را نمی‌دهد در حالی که وزارتخانه‌ها در حرف در این خصوص اعلام همکاری می‌کنند اما در عمل هیچ همکاری ندارند.

وی تصریح کرد: اگر این املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در اختیار طرح بازآفرینی قرار گیرد، منافع بسیار خوبی برای استان به ویژه ساکنان حاشیه شهر مشهد خواهد داشت و آن منطقه را از مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌رهاند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار