کد خبر: 1005688
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان :
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینگی با موج شدیدتر از بیماری مواجه خواهیم شد که باید شاهد مرگ عزیزان‌مان در اثر بی‌دقتی در رعایت اصول بهداشتی باشیم.

ابراهیم قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در سنندج، با توجه به وضعیت قرمز کرونا در کردستان، نسبت به بی‌تفاوتی برخی شهروندان در این خصوص هشدار داد و اظهار کرد: در صورت بی‌مبالاتی مبنی بر عدم رعایت اصول بهداشت فردی، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، برگزاری عروسی‌ها و مهمانی‌ها و ترددهای غیرضروری در سطح شهر وضعیت غیرقابل کنترل و اسفباری در هفته‌های آینده خواهیم داشت و تمام زحمات کنترلی به هدر خواهد رفت.

وی خطاب به شهروندان اذعان کرد: تا حد امکان مواردی همچون ماندن در منزل، پرهیز از حضور در اجتماعات، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، حفظ فاصله ۲ متری از افراد، دقت در پرهیز از دست زدن به صورت قبل از شستشوی دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از مسافرت برون‌شهری غیرضروری، پرهیز از تردد و حضور غیرضروری در مراکز بهداشتی و درمانی را رعایت کنند.

نقش بیماران مبتلا به کرونا در انتقال بیماری بسیار مهم است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه نقش بیمار مبتلا به کرونا در انتقال بیماری بسیار مهم است‌، گفت: بیشتر مبتلایان به کرونا علامت ندارند و یا علایم خفیفی دارند و به سادگی می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند لذا در هر زمان و مکانی در مواجه با هر شخصی موازین بهداشتی را رعایت کنید و هر فردی با علایم گلودرد، سرفه، خستگی مفرط، سردرد و سایر علایم مشکوک، باید خود را مبتلا به کرونا فرض کرده و مراقب باشد دیگران را آلوده نکند.

 با خود قرنطینگی، کادر بهداشت و درمان را حمایت کنیم

 قادری با بیان اینکه اگر وضعیت کرونا به همین منوال پیش برود، مراقبین سلامت، کارشناسان بهداشتی، پزشکان و پرستاران دچار فرسایش خواهند شد، افزود: اگر تعداد بیماران بیشتر از این شود، از تحمل کادر بهداشت و درمان خارج خواهد بود چراکه حدود چهار ماه است که کادر بهداشت و درمان به شدت در حال کار و فعالیت هستند و اگر مردم رعایت نکنند توان آنها بریده خواهد شد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینگی با موج  شدیدتر از بیماری مواجه خواهیم شد که باید شاهد مرگ عزیزانمان به دست خودمان و در اثر بی ملاحظه‌گی و بی‌دقتی در رعایت اصول بهداشتی باشیم.

قادری گفت: تداوم همکاری ارگان‌ها و ادارات مختلف در راستای هم‌افزایی فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت همدیگر و جلوگیری از موازی کاری در این شرایط بحرانی برای جلوگیری از شیوع بیماری ضروری است و شهروندان گرامی نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارمندان و سایر افرادی که در این شرایط بدلیل تماس زیاد با ارباب رجوع و گسترش و انتقال بیماری در اصناف و ادارات در معرض خطر بیشتری قرار دارند، افزود: توصیه و اقدامات بهداشتی، توجه به فاصله فیزیکی، گند زدایی منظم، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، تهویه مناسب محیط کار، قرنطینه افراد علامت‌دار،  بررسی اطرافیان در تماس نزدیک با فرد بیمار و استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف در محیط کار به صورت جدی باید رعایت شود.

لزوم استفاده همگانی از ماسک در تمامی فضاها

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزاری، مجلس ترحیم، عروسی ها و میهمانی‌ها در این شرایط را خطرنا‌ک خواند و استفاده از ماسک در فضاهای بسته و باز با فاصله کم افراد از همدیگر، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون در طول روز، عدم تماس با سطوح آلوده را از جمله مهمترین راه پیشگیری از کرونا برشمرد و یادآور شد: تماس با سامانه ۴۰۳۰، و دریافت اطلاعات مربوط به توصیه‌ها و مشاوره‌های کارشناسان برای پیشگیری موثر است.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها