کد خبر: 1005669
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان این‌که در یکی از بیمارستان‌های ارجاعی تهران، ۶۰ درصد افراد بستری‌شده، سابقه مسافرت به استان‌های دیگر را داشتند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد بخشی از موج جدیدی که ممکن است در تهران رخ دهد به دلیل سفرهاست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا وارد پیک جدیدی از کرونا شده‌ایم، گفت: این مسئله نیازمند یک بررسی تحلیلی همه‌گیر شناسی است و باید به ما فرصتی برای تحلیل آمار داده شود، اما در تهران میزان مراجعین به بخش‌های درمانی رو به افزایش است و میزان مراجعین سرپایی تهران نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۷.۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع مراجعه‌کنندگان به بخش‌های بهداشتی و درمانی ۱۰.۱ درصد آن‌ها بستری شده‌اند که آمار بسیار مهم و قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: در دو بیمارستان تهران افرادی بستری شدند که در ۱۰ روز گذشته دارای تماس با بیماران کرونا بوده‌اند و سفر عامل اصلی این انتقال بوده است و طبق یکی از مطالعات ما در یکی از بیمارستان‌های ارجاعی تهران، ۶۰ درصد افراد بستری‌شده، سابقه مسافرت به استان‌های دیگر را داشتند که نشان می‌دهد بخشی از موج جدیدی که ممکن است در تهران به وقوع بپیوندد به دنبال سفرهاست.

زالی تاکید کرد: سفر‌ها می‌توانند خطرآفرین باشند و روند کنترل بیماری در تهران را تحت‌الشعاع قرار دهند؛ ماه خرداد تعطیلی زیادی داشته است و ممکن است ما را دچار مشکلات و چالش‌های فراوانی در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در خصوص برقراری طرح ترافیک از فردا، تصریح کرد: ما یک بررسی و مدلسازی در تهران انجام داده‌ایم؛ حتی اگر ۵۰۰۰ نفر از کسانی که از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند از ماسک استفاده نکنند بیماری گسترش می‌یابد و این امر می‌تواند به شدت نگران کننده باشد؛ طبق فرمایش وزیر بهداشت از فردا طرح ترافیک به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و حتماً این امر مورد تحلیل قرار می‌گیرد؛ اگر ناوگان عمومی شهر تغییرات شگرفی پیدا کند یا مشکلاتی در زمینه گسترش بیماری پیش بیاید با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص بازنگری طرح ترافیک تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار