کد خبر: 1005538
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
علیرضا قاری قرآن از بهره برداری فاز سومِ طرح بزرگ و ملي جاده طريق الرضا (مسير بين اصفهان و خراسان رضوي) تا پایان تیرماه خبر داد.

    به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل ازاداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه احداث باند دوم محور نایین-انارک-خور-طبس اظهار کرد: این پروژه یکی از اولویت دارترین پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می شود که در سال 1389 عملیات اجرایی آن از سمت نایین شروع شده و به طول 256 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اصفهان است.

    وی با بیان اینکه این پروژه در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب واقع شده است گفت: این طرح بزرگ و ملي، جاده طريق الرضا که مسير بين اصفهان و خراسان رضوي است را به بزرگراه دوبانده تبدیل می‌کند. و موجب افزایش ایمنی در تردد  و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ‌به‌رخ می شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این پروژه دارای چند فاز است تشریح کرد: فاز اول و دوم آن که از نایین شروع و تا یک کیلومتری ایستگاه راه آهن ادامه دارد در مجموع به طول 38 کیلومتر و با هزینه 110میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است. فاز سوم این پروژه که از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهرانارک است به طول 40 کیلومتر و با هزینه 480 میلیارد ریال تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

    وی افزود: عملیات پل‌سازی در این محور تکمیل شده است و تنها یک دستگاه پل با دهانه 26 متر، با پیشرفت‌فیزیکی 85 درصد در دست اجرا است.

    قاری قرآن با بیان اینکه فاز چهارم پروژه مربوط به مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان به طول 30 کیلومتر است گفت: مطالعات فاز چهارم این پروژه به پایان رسیده و در مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

    قاری قرآن اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل کل این محور را 2هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل اهمیت این پروژه نبود ایمنی در این محور و ترانزیتی بودن آن است.

    گفتنی است: از زمان بهره‌برداری جاده خور طبس موسوم به طریق الرضا(ع) ترافیک جاده‌ای، حمل‌و‌نقل بار و مسافرِ محور نائین خور به سمت استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی، افزایش یافت، همچنین افزایش روز افزون تردد در این محور توسط مسافرینی که از استان اصفهان و دیگر استانهای مجاور جنوب و جنوب‌غرب به مقصد زیارت بارگاه رضوی عزیمت می‌نمایند این جاده را به صورت یکی از محورهای ترانزیتی درآورده است. از طرفی دیگر وجود معادن سنگ متعدد در این محور اهمیت آن را دو چندان نموده است.

 

    

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر