کد خبر: 1005501
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
ظریف:
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به مقامات اروپایی توصیه کرد که یا در قبال سرکوب نظامی معترضان در آمریکا موضع‌گیری کنند و یا اینکه برای همیشه دهانشان را ببندند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه در پیامی توئیتری تأکید کرد که اگر اروپا همچنان می‌خواهد درقبال وحشیگری علیه مردم و رسانه‌ها در آمریکا سکوت کند باید برای همیشه دهانش را ببندد.

ظریف در توئیتر نوشت: «همزمان با مطرح شدن تهدید سرکوب نظامی، شهر‌های ایالات متحده صحنه وحشیگری علیه تظاهرکنندگان و رسانه‌ها است. اروپا که در قبال جوامع غیر غربی به سرعت دست به قضاوت و داوری می‌زند، این بار، به سکوت کرکننده خود ادامه می‌دهد. اگر اروپا می‌خواهد همچنان دهانش را بسته نگاه دارد، باید برای همیشه دهانش را ببندد.»

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است.

وی روز گذشته در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالت‌های این کشور اعلام کرد که دولتش قصد دارد هزاران نفر از معترضان را بازداشت و اعتراضات را به‌شدت سرکوب کند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبادالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
ایکاش ایران وکشورهای اسلامی پیشقدم وپیشگام این سرکوب وخشونت نمیشدند وهمسو وهم جهت باکشورهای کمونیستی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار