کد خبر: 1005429
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل:
در تازه‌ترین مورد از تنش‌ها در اراضی اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی با شلیک به جوان معلول فلسطینی او را به شهادت رساند؛ اقدامی که علاوه بر حضور گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر وی، واکنش هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با عنوان فاجعه‌ای که باید از آن جلوگیری می‌شد را به دنبال داشت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: صد‌ها نفر از فلسطینیان روز یک‌شنبه، پیکر ایاد خیری حلاق، جوان فلسطینی معلول را که نظامیان رژیم صهیونیستی به ظن همراه داشتن سلاح گرم وی را به شهادت رسانده بودند، تشییع کردند. مراسم تشییع، پس از تحویل پیکر وی از مقابل بیمارستان المقاصد در سایه تدابیر شدید امنیتی نیرو‌های اشغالگر در اطراف منطقه الصوانه و منزل خانواده حلاق آغاز شد و حاضرین به منزل پدر، مادر و خواهرش رفتند تا مراسم تدفین را برگزار کنند.

همچنین، پس از آنکه صهیونیست‌ها درخواست خانواده الحلاق را برای تشییع پیکر وی در محوطه مسجد الاقصی رد کردند، صد‌ها تن از مردم قدس نماز میت را برای شهید الحلاق در مقابل باب الاسباط در پشت دیوار‌های منطقه قدیمی قدس اقامه کردند. کالبدشکافی این شهید نیز نشان داد که گفته‌های نیروی پلیس اسرائیل عامل قتل مبنی بر اینکه پایین تنه او را هدف قرار داده بود، دروغ است و او با اصابت دو گلوله از میان هفت گلوله شلیک شده به مرکز بدنش، به شهادت رسیده است.

پلیس رژیم صهیونیستی صبح شنبه خیری را در منطقه باب‌الاسباط هدف گلوله قرار داد، اما بعد از شهادت وی مشخص شد که او سلاحی به همراه نداشته است. در پی روشن شدن ابعاد این حادثه، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عذرخواهی و از شهادت این جوان فلسطینی ابراز تأسف کرد. نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، ضمن تسلیت به خانواده ایاد حلاق، در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «این فاجعه‌ای بود که باید از آن جلوگیری می‌شد.»

در پی مطرح شدن طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطقی در کرانه باختری به اراضی اشغالی، تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی شدت گرفته است. روز جمعه نیز رسانه‌های فلسطینی از تیراندازی نظامیان این رژیم به سمت یک فلسطینی در شمال غربی شهر رام‌الله واقع در کرانه باختری و شهادت وی خبر دادند. انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در توئیتی از اقدامات صهیونیست‌ها در روند الحاق، انتقاد کرد و نوشت: «صحبت‌های مستمر اسرائیل درباره الحاق اراضی فلسطینی باید متوقف شود. هرگونه اقدام یکجانبه اسرائیل پیامد‌های خطرناکی بر روند صلح خواهد داشت و حق تعیین سرنوشت برای فلسطینی‌ها را نابود می‌کند و نقض اجماع بین‌المللی و عربی درباره ثبات و صلح نیز محسوب می‌شود.»

نتانیاهو: کوتاه نمی‌آییم

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در گفتگو با روزنامه اسرائیل امروز درباره سرنوشت فلسطینیان ساکن دره اردن گفته است که فلسطینیان پس از طرح الحاق کرانه باختری، شهروند اسرائیلی تلقی نخواهند شد، اما جزئیات سرنوشت ۵۰ هزار فلسطینی را که در دره اردن زندگی می‌کنند، تشریح نکرده است.

نتانیاهو در واکنش به انتقاد‌ها از وی در زمینه پیشبرد طرح الحاق هم گفت: «ما از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم بلکه فلسطینیان هستند که باید عقب‌نشینی کنند. فلسطینیان باید ما را به عنوان حاکم امنیتی کل منطقه به رسمیت بشناسند، اگر با این امر موافقت کنند، یک رژیم خاص خود خواهند داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار