کد خبر: 1005417
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
حاشیه‌ای بر دلایل مخالفت برخی مربیان و بازیکنان با ادامه لیگ برتر به بهانه کرونا
کاپیتان استقلال و ســرمربــی سپاهان با وجود قرارداد‌های چند میلیاردی برای تعطیلی لیگ به هر دستاویزی متوسل شده‌اند و می‌گویند نگران تأمین معیشت خانواده‌شان در صورت کرونا گرفتن و سلامتی کارگران هستند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شنیدن برخی اظهارنظر‌های فوتبالی‌ها در روز‌هایی که کرونا سفره خیلی از خانواده‌های ایرانی را به دلیل مشکلات اقتصادی و تعطیلی کسب و کار‌ها کوچک‌تر کرده است، مثل همان نمک بر زخم پاشیدن است، همان جماعتی که خودشان را تافته جدابافته می‌دانند و سال‌هاست که قرارداد‌های چند میلیاردی سالانه‌شان از جیب مردم به جیب‌شان می‌رود و اهمال و بی‌تفاوتی نهاد‌های قضایی و بازرسی نیز سبب شده هر سال زالووار بیشتر به مکیدن از بیت‌المال ادامه دهند. رشد بادکنکی اعتبار پوشالی فوتبالی‌ها سبب شده آن‌ها با نگاهی از بالا به پایین، آن هم در روز‌های سخت کشور، خودشان را جدا از جامعه و مردم بدانند و در این بین گاهی هم با شعار‌های عوام‌فریبانه و در حالی که قرارداد‌های میلیاردی‌شان از جیب کارگران پرداخت می‌شود، ژست‌های مردمی بگیرند. ژست‌هایی که ته صحبت‌های‌شان مشخص می‌شود نفعش به جیب خودشان می‌رود و دلسوزی صوری‌شان اشک تمساحی بیش نیست.

این فوتبالیست‌های مظلوم

مانند مصاحبه دیروز وریا غفوری کاپیتان استقلال و امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان که از مخالفان ادامه لیگ هستند و می‌گویند فوتبال باید تعطیل شود. در مصاحبه‌ای که از کاپیتان آبی‌ها روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، او با ارائه یک تصویر غیرواقعی و مظلومانه از فوتبالیست‌ها که جزو قشر مرفه جامعه هستند، دلایلش را برای تعطیلی فوتبال اینطور برشمرده است: «بازیکنان نه اتحادیه‌ای دارند، نه بیمه هستند و نه کسی آن‌ها را حمایت می‌کند. این سؤال به وجود می‌آید که اگر یک بازیکن خدای ناکرده کرونا گرفت کدام نهاد یا سازمان او را حمایت می‌کند و هزینه‌ها و مخارج زندگی اش را متقبل می‌شود.  ان‌شاءالله که هیچ اتفاقی نیفتد و بازیکنی مبتلا نشود، چون فوتبال و زندگی‌اش از بین می‌رود. می‌دانم پشتوانه‌ای نیست و حمایتی نمی‌شود.»

غفوری در شرایطی مدعی شده که با گرفتن کرونا کسی نیست مخارج خانواده‌اش را تأمین کند که فوتبالیست‌ها با توجه به قرارداد‌های چند میلیاردی‌شان از اقشار مرفه جامعه هستند و مانند اکثر مردم جامعه نیستند که با حداقل حقوق که جمع دریافتی سالانه‌شان یک‌درصد قرارداد این بازیکنان هم نمی‌شود، نگران اجاره‌خانه یا امرارمعاش‌شان باشند. صحبت‌های غفوری که با ادعا‌های مضحک خواسته است فوتبالی‌ها را مظلوم نشان دهد، محلی از اعراب ندارد و به نظر می‌رسد رشد توخالی اهالی فوتبال سبب شده آن‌ها به خود اجازه دهند با چنین ادعا‌هایی به تمسخر جامعه بپردازند. این در شرایطی است که بازیکنانی مانند غفوری با قرارداد‌هایی حداقل ۴ تا ۵ میلیاردی سالانه که از بیت‌المال دریافت می‌کنند، دریافتی‌شان در یک سال صد برابر اقشار متوسط جامعه باشد، اما او با صحبت‌هایش می‌خواهد طوری وانمود کند که انگار باید در صورت شروع لیگ وگرفتن کرونا برای تأمین معاش خانواده‌اش گلریزان بگیرند!

وقتی کارگران پیراهن عثمان می‌شوند

دیگر همه باید به مصاحبه‌های عجیب و غریب امیر قلعه‌نویی عادت کنیم. مربی‌ای که درباره هر مسئله‌ای از اقتصاد گرفته تا سیاست در حالی که سررشته‌ای از این حوزه‌ها ندارد، به خودش اجازه می‌دهد اظهارنظر کند. سرمربی سپاهان در تازه‌ترین صحبت‌هایش به واسطه کرونا سعی کرده است در حوزه پزشکی هم وارد شود و از پیش‌بینی‌هایش برای موج دوم کرونا خبر دهد و سنگ مردم را به سینه بزند تا آن را دستاویزی برای تعطیلی لیگ و مضر بودن شروع دوباره فوتبال قرار دهد. قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای که یک‌شنبه شب با رادیو جوان داشت، گفته است: «بهتر است فوتبال را کنار بگذاریم و درباره سلامت جامعه صحبت کنیم. آن‌هایی که قدرت دارند، ابتدا این دو مقوله را حل کنند، بعد از آن می‌توانیم درباره فوتبال صحبت کنیم.»

قلعه‌نویی که گفته می‌شود برای حضور در سپاهان سالانه ۱۰ میلیارد دریافت می‌کند، در ادامه حرف‌هایش با آسمان و ریسمان بافتن، به استفاده ابزاری از کارگران برای کوبیدن بر طبل تعطیلی لیگ پرداخته است: «آیا سلامتی کارگران عزیز ما مهم نیست؟ اگر می‌خواهیم شرایط را عادی نشان دهیم باید شرایط عادی باشد، نباید شرایط این روز‌ها را عادی نشان بدهیم. اگر موج دوم کرونا در پاییز شروع شد، چه کسی پاسخ مردم را می‌دهد؟ فوتبال باید در شرایطی که مشکلات اقتصادی کمتر و سلامتی هم باشد ادامه داشت باشد.» اشک تمساح قلعه‌نویی برای کارگران در شرایطی است که قرارداد ۱۰ میلیاردی او از جیب کارگران فولاد مبارکه تأمین می‌شود و با چنین دلسوزی‌هایی بیشتر نمک بر زخم کارگران می‌پاشد.

در حالی امیر قلعه‌نویی نیز مانند غفوری مدعی است که لیگ نباید برگزار شود که اکثر مشاغل بازگشایی شده‌اند و از کارگران گرفته تا کارمندان در سخت‌ترین شرایط بهداشتی فعالیت‌شان را از سر گرفته‌اند، آن هم در شرایطی که آن‌ها نیز دغدغه کرونا دارند، اما درد معیشت سبب شده در محل کار حاضر شوند.

با این حال بازیکنانی مانند غفوری و مربیانی مانند قلعه‌نویی که بهترین تجهیزات ضدعفونی و پروتکل‌های بهداشتی در محل تمرین و مسابقه برای‌شان در نظر گرفته شده تا ابتلای‌شان به کرونا به حداقل برسد، حاضر به تمرین و حضور در مسابقه‌ای که سالانه چند میلیارد به خاطر آن دریافت می‌کنند، نیستند!

نکته جالب‌تر اینکه این بازیکنان و مربیان در صورت ادامه پیدا نکردن لیگ و برگزار نشدن یک‌سوم مسابقات حاضر نشدند مبلغ قراردادشان را کاهش دهند و انتظار داشتند که برای مسابقه نداده و تمرین نکرده پول هم دریافت کنند!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
SAABER
|
Canada
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
!!!!! ...
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
100برابر طبقه متوسط درآمد دارن بعضا،چه خبره مگه؟؟؟!زندگی انگلی...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار