کد خبر: 1005073
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
در حال حاضر نمی‌توان درباره احتمال برگزاری مراسم اربعین حسینی و حج تمتع اعلام‌نظر کرد و باید منتظر تغییر شرایط در کشور‌های میزبان بود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت برگزاری مراسم اربعین و حج و حضور هلال احمر در این دو رویداد گفت: متأسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا و برقراری شرایط قرنطینه در کشورها، موانعی برای برگزاری این دو مراسم وجود دارد و برگزاری آن‌ها بستگی به شرایط کشور‌های عربی و اعلام موضع کشور‌های میزبان دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: آمار‌های اعلام شده از سوی عراق و عربستان صحیح و دقیق نیست و شمار مبتلایان در این کشور‌ها نیز روندی صعودی دارد، بنابراین برگزاری مراسم اربعین و حج منوط به بازگشایی این دو کشور خواهد بود.

همتی تأکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان درباره احتمال برگزاری مراسم اربعین حسینی و حج تمتع اعلام نظر کرد و باید منتظر تغییر شرایط بود.

وی با بیان اینکه در صورت برقراری این دو مراسم جمعیت هلال احمر ایران آمادگی کامل برای پوشش آن‌ها را خواهد داشت، عنوان کرد: ما در پوشش‌دهی و انجام وظایف درمانی خود در جریان اربعین و حج هیچ مشکل و محدودیتی نداریم و حتی همین حالا نیز در صورت بازگشایی آمادگی کامل را برای ارائه خدمات داریم، اما باید منتظر اعلام نظر کشور‌های میزبان باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: در حال حاضر معاینات پزشکی شمار زیادی از متقاضیان زیر ۶۰ سال برای حج تمتع انجام شده و ما آمادگی کامل برای واکسیناسیون حجاج، معاینات مربوط به کرونا و انجام آموزش‌های لازم را داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار