کد خبر: 1004966
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کارگر یکی از رستوران‌های تهران که متهم است، همسرش را برای اخاذی از مردان پولدار طعمه قرار داده مدعی است به خاطر تعطیل شدن کارش ناشی از شیوع کرونا دست به این کار زده‌است. متهم مدعی است این شیوه کار را در یکی از فیلم‌های هالیوودی دیده و از آن الگوبرداری کرده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: اوایل خردادماه امسال بود که مردی در تهران به اداره پلیس رفت و از زن و مرد جوانی به اتهام اخاذی شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: یک روز قبل با خودروام در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران در حال رانندگی بودم که زن جوانی کنار خیابان دست تکان داد و خواست او را سوار کنم. وقتی کنارش توقف کردم مقصدش را خیابانی حوالی جیحون گفت که سوارش کردم و به طرف خانه‌اش به راه افتادیم. زن جوان در صندلی جلو نشست و شروع به درددل کرد و گفت مدتی قبل شوهرش را در حادثه‌ای از دست داده است و الان هم در خانه‌اش تنها زندگی می‌کند. وقتی او را جلو خانه‌اش پیاده کردم به من گفت که ماشین لباسشویی‌اش خراب شده و می‌خواهد آن را جابه‌جا کند، اما به تنهایی قادر به حرکت دادن آن نیست و از من خواست به داخل خانه‌اش بروم و کمک کنم ماشین لباسشویی‌اش را جابه‌جا کنم. من به حرف‌های زن جوان اعتماد کردم و وارد خانه‌اش شدم که ناگهان دقایقی بعد مرد جوانی از یکی از اتاق‌ها بیرون آمد و مرا به بهانه اینکه با همسرش ارتباط دارم به شدت کتک زد و بعد هم با تهدید چاقو از من عکس و فیلم تهیه کردند و در نهایت پس از اخاذی ۵۰‌میلیون تومانی مرا از خانه‌شان بیرون کردند. آن‌ها تهدید کردند اگر موضوع را به پلیس خبر دهم فیلم مرا در فضای مجازی پخش می‌کنند. ابتدا از ترس آبرویم بی‌خیال شکایت شدم، اما امروز تصمیم گرفتم از زن و شوهر جوان به اتهام اخاذی شکایت کنم.

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی احمد‌زاده، بازپرس شعبه‌سوم دادسرای ویژه سرقت در اختیار تیمی از مأموران پلیس قرار گرفت.

مأموران پلیس پس از تحقیقات میدانی چهار روز قبل به آدرسی که شاکی از متهمان در اختیار آن‌ها گذاشته بود به خانه مورد نظر رفتند و زن و مرد جوان را به اتهام اخاذی بازداشت کردند.

دو متهم ابتدا منکر جرم خود شدند، اما وقتی با شاکی روبه‌رو شدند به جرم خود اعتراف کردند. متهمان برای ادامه تحقیقات و شناسایی شاکیان احتمالی به دستور بازپرس پرونده در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.

گفت‌وگو با زن جوان

خودت را معرفی کن.

شیدا هستم ۳۰ ساله.

فرزند داری؟

نه، چند سال قبل ازدواج کردم و با شوهرم زندگی مشترکمان را شروع کردیم، اما هنوز بچه‌دار نشده‌ایم.

سابقه داری؟

نه، من هیچ سابقه‌ای ندارم.

از چه زمانی تصمیم گرفتی به این روش از راننده‌ها اخاذی کنی؟

از اوایل فروردین ماه تصمیم گرفتم. البته من تصمیم نگرفتم شوهرم پیشنهاد داد که ابتدا قبول نکردم، اما وقتی اصرار کرد و گفت از این راه پول خوبی بدست می‌آوریم وسوسه شدم و قبول کردم.

چرا شوهرت پیشنهاد داد؟

شوهرم کارگر رستوران بود و از این راه کسب درآمد می‌کرد و خرج زندگی را می‌داد. اواخر سال قبل به خاطر ویروس کرونا تمامی رستوران‌ها تعطیل شد و شوهر من هم بیکار شد. مدتی با پس‌انداز اندکی که داشتیم به زندگی‌مان ادامه دادیم، اما مدتی بعد با مشکل مالی روبه‌رو شدیم به طوریکه هزینه اجاره‌خانه را هم نداشتیم. به همین خاطر شوهرم پیشنهاد داد من به عنوان مسافر سوار خودرو‌های عبوری شوم و به بهانه‌ای راننده را به داخل خانه بکشانم و بعد با تهیه فیلم و عکس از آن‌ها اخاذی کنیم.

چه شد که فقط این شیوه را پیشنهاد داد؟

واقعیتش یک روز در حال تماشای فیلمی از کانال‌های ماهواره‌ای بودیم که با این روش آشنا شدیم. در آن فیلم خارجی مردی همسرش را طعمه افراد پولدار قرار می‌داد و بعد از آن‌ها اخاذی می‌کرد. وقتی این فیلم را با شوهرم دیدیم او پیشنهاد داد و من هم قبول کردم.

به این شیوه از چند نفر اخاذی کردید؟

فکر کنم ۶ نفر.

چقدر گیرتان آمد؟

از هر راننده بین ۵ تا ۵۰‌میلیون تومان، بستگی به وضعیت مالی راننده داشت.

راننده‌ای هم بود که پولی نداشته باشد؟

بله. مثلاً یک روز سوار خودروی مدل بالایی شدم که راننده آن پسر جوانی بود که فهمیدم او کارگر خانه مرد پولداری است و خودرو متعلق به صاحبکارش است. به همین خاطر از خودرواش پیاده شدم.

حرف آخر؟

پشیمانم، ای‌کاش کمی عاقلانه فکر می‌کردم و الان آبرویم حفظ شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار