کد خبر: 1004804
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی موجودیت رژیم صهیونیستی را وابسته به خارج، ضعیف و رو به فروپاشی توصیف کرد؛ سخنانی که در وهله نخست، بیانگر ناتوانی تل‌آویو در جلب حمایت‌های بین‌المللی برای اجرایی کردن طرح الحاق ۳۰ درصدی به اراضی اشغالی است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سیدحسن نصرالله که پیش از این، موجودیت رژیم صهیونیستی را از خانه عنکبوت هم سست‌تر ارزیابی کرده بود، روز سه شنبه در سالروز آزادسازی جنوب لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو النور گفت: «رسانه‌های اسرائیل تا همین لحظه درباره سخنرانی «لانه عنکبوت» صحبت می‌کنند و علت این است که این سخنرانی در زمان مناسب خودش در سایه شکست خفت‌بار رژیم اسرائیل زیر آتش مقاومت ایراد شد.» نصرالله درباره قدرت نظامی حزب‌الله هم گفت: «ما امروز توانی نظامی داریم که قبل از سال ۲۰۰۶ میلادی وجود نداشت. ما تحول و توسعه‌ای در جنگ مغز‌ها و برنامه‌ریزی داریم. اما همه این‌ها فاکتور دوم است، زیرا اولین فاکتور همان حفاظت از این روحیه ایمانی است که با قدرت تداوم خواهد داشت.» دبیرکل حزب‌الله با اعلام اینکه موجودیت رژیم صهیونیستی به عامل خارجی بستگی دارد، گفت وقتی عامل خارجی ضعیف شود، این رژیم هم فروخواهد پاشید.

فرار اسرائیلی‌ها قطعی است

سیدحسن نصرالله موارد یاد شده را اینطور تشریح کرد: «اسرائیل بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی با اسرائیل قبل از آن تفاوت دارد و ارتشی که شکست‌ناپذیر بود، شکست خورد‎. ان‌شاء‌الله رژیم اسرائیل در هر نبردی در آینده شکست خواهد خورد. اعتقاد داریم که این رژیم نژادپرست از بین خواهد رفت‎. دبیرکل حزب‌الله گفت: وقتی فاکتور خارجی که اسرائیل به آن اتکا می‌کند تضعیف شود، این رژیم فروخواهد پاشید. ‎ منظور از این فاکتور خارجی، امریکا است. دیدن اسرائیلی‌ها درحالی که اسبان خود را بسته‌اند و می‌روند و درحال بازگشت به کشور‌هایی هستند که از آنجا آمدند، یک صحنه قطعی و حتمی است.» دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد‌: «امام موسی صدر تأکید کرده بود که اسرائیل یک دولت یهودی یا دولت دینی نیست بلکه یک دولت نژادپرست بوده و رفتارهایش نیز بر همین اساس پایه‌گذاری شده است.»‌وی تأکید کرد که منطقه پتانسیل لازم را برای ادامه موجودیت غده سرطانی اسرائیل و رژیم جعلی مبتنی بر نژادپرستی و تروریسم ندارد و موضوع فروپاشی تنها به زمان نیاز دارد.

پافشاری در سایه عدم حمایت

بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی‌وسفید که در کنار بنیامین نتانیاهو یکی از نخست‌وزیران چرخشی کابینه جدید تل‌آویو است، هم راستا با سیاست‌های مورد نظر نتانیاهو از اجرای برنامه‌های مورد نظر وی حمایت می‌کند. گانتس در سخنانی در جمع نمایندگان هم حزبی خود گفت که در هفته‌های پیش رو بهترین روش‌های اجرای طرح الحاق کرانه باختری بررسی خواهد شد و گفت: «فرصت‌هایی روی میز است که می‌توانند تمام منطقه را تغییر دهند، از جمله طرح صلح دولت امریکا. در هفته‌های پیش رو، چگونگی دستیابی به بهترین نتایج برای منافع خودمان را بررسی می‌کنیم.» وی تأکید کرد که در کنار گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه جدید این رژیم تلاش خود را به کار خواهند بست تا این دستاورد تاریخی معامله قرن را برای تقویت اسرائیل اجرا کند. میکی زوهار، رئیس ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی هم پیش از این گفته بود که کابینه پیش‌نویس طرح اعمال حاکمیت بر یهودا و السامره را اول جولای تصویب خواهد کرد و اقدامات لازم برای قانونی کردن روند اعمال حاکمیت اسرائیل بر تمامی مجتمع‌های مسکونی یهودی‌نشین در اسرائیل از اول این ماه آغاز خواهد شد. همزمان، کمیل ابورکن، هماهنگ‌کننده فعالیت‌های کابینه در مناطق فلسطینی نیز درباره آغاز موجی از خشونت‌ها در پی الحاق نقاط یهودی‌نشین در یهودا و السامره هشدار داده بود.

اروپا هشدار داد

اتحادیه اروپا تأکید کرده است که حاکمیت صهیونیست‌ها بر کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسد و تصمیم این رژیم برای الحاق بخش‌هایی از آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌داند. جوزف بورل، مسئول سیاست‌خارجه اتحادیه اروپا در این مورد گفت: «اتحادیه اروپا برای کنترل از نزدیک این وضعیت تلاش خواهد کرد.»‌در سایه مخالفت صریح اروپایی‌ها، باراک راوید، تحلیلگر مسائل سیاسی اسرائیلی در گفتگو با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اقدام تعدادی از رؤسای کشور‌های اروپایی در چند روز گذشته در ارسال پیام‌های شخصی برای نتانیاهو و هشدار به وی خبر داده است. راوید گفت: «امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پیامی ضمن اشاره به اینکه الحاق کرانه باختری آرامش خاورمیانه را متزلزل خواهد کرد، از نتانیاهو خواست دولت جدید را با اقدامات یکجانبه در کرانه باختری تشکیل ندهد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز با هماهنگی فرانسوی‌ها پیام تقریباً مشابهی برای نتانیاهو ارسال کرد. نخست‌وزیران اسپانیا و ایتالیا نیز با ارسال پیام‌های مشابهی برای نتانیاهو از او خواستند در مورد مسئله فلسطین تنها بر اساس قوانین بین‌المللی اقدام کند.» راوید با اشاره به اینکه کابینه اسرائیل حتی یک جلسه درباره طرح الحاق تشکیل نداده، این طرح را اقدامی نمایشی خواند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار