کد خبر: 1004777
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت:
رئیس‌جمهور گفت: امریکایی‌ها در یک تجارت معمولی میان ایران و یک کشور دوست در حمل یک فرآورده نفتی نیز می‌خواهند دخالت کنند و این چیزی است که اصلاً به آن‌ها ارتباطی ندارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:  به گزارش مهر، حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با تبریک مجدد ایام عید سعید فطر به ملت ایران، گفت: نمایندگان مجلس از هر جناح و تفکر سیاسی که باشند به خوبی می‌دانند که امروز کشور در چه شرایطی قرار دارد و وظیفه ما به عنوان دولت این است که با مجلس برای حل مشکلات مردم در کنار هم باشیم.

رئیس‌جمهور، وظیفه دولت و مجلس را در شرایط سخت و ویژه کنونی، تلاش مشترک برای حل مشکلات فراوان مردم به ویژه در حوزه اقتصادی برشمرد و خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم تأکید کرد که امید مردم، حل مشکلاتشان از سوی دولت و مجلس است و ما باید در کنار هم و با همکاری و یاری یکدیگر، این امید را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه قضاوت کردن نسبت به مجلس پیش از آنکه چند ماه از کار مجلس بگذرد، یک پیشداوری غیردقیق است، اظهار داشت: مدل انتخابات در کشور به گونه‌ای است که ما تقریباً دائم‌الانتخابات هستیم و همواره با انتخابات گوناگون مواجهیم که این مقداری کار را سخت کرده و جناح‌ها و احزاب ناچار به رقابت هستند که اگر این رقابت سالم باشد، خود ثبات و استواری حاکمیت و جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

روحانی خاطر نشان کرد: مجلس به دلیل انتخابات و مسائل سیاسی کشور بخشی سیال به شمار می‌رود؛ عده‌ای در مجلس منفرد، عده‌ای مستقل، عده‌ای تمایلی به جناحی خاص دارند و پس از چند وقت به جناحی دیگر متمایل می‌شوند و از این رو الان هیچ قضاوتی نسبت به نحوه نگاه مجلس به مسائل سیاسی کشور نداریم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: معتقدم امروز در شرایط فعلی کشور، تحمل جنگ لفظی وجود ندارد، این در حالی است که علاوه بر شیوع یک بیماری مسری با تحریم‌های سخت نیز مواجه هستیم. امریکایی‌ها در یک تجارت معمولی میان ایران و یک کشور دوست در حمل یک فرآورده نفتی نیز می‌خواهند دخالت کنند و این چیزی است که اصلاً به آن‌ها ارتباطی ندارد و با هیچ قانونی سازگار نیست.

روحانی تصریح کرد: اگر در داخل کشور میان دولت، سایر قوا و نیرو‌های مسلح، وحدت نبود، ممکن بود امریکایی‌ها در تجاوز خود موفق بوده و یک جبل‌الطارق دیگری را در دریای کارائیب شاهد باشیم، اما وحدت و اتحاد، مانع از وقوع چنین اتفاقی شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این ماه‌ها در کنار سختی‌هایی که در کنار مردم وجود داشت، اما وحدت، تعاون، همراهی مردم، ایثار و فداکاری بخش درمان کشور و حضور نیرو‌های مسلح برای کمک به مردم آثار مثبت فراوانی داشت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در این شرایط ارتقا بخشید.

روحانی تأکید کرد: همانطور که در مراسم افتتاح مجلس یازدهم گفتم پیشنهاد ما برای این یک سال پیوند و پیروزی است و می‌خواهیم با مجلس پیوند بسیار مستحکم و تعامل و تعاون با هم داشته باشیم و مطمئنم اگر همه قوا دست به دست هم دهیم، خداوند پیروزی را نصیب ما کرده و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم در روز هفتم خرداد اظهار داشت: امروز مانند هفتم خرداد سال ۱۳۵۹ که مجلس اول در این روز افتتاح شد، شاهد افتتاح مجلس یازدهم هستیم و با نگاهی به ۴۰ سال گذشته می‌بایست نعمات خداوند بزرگ را قدردان باشیم.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ‌وقت مجبور به استفاده از اصل ۶۸ قانون اساسی نشده‌ایم، افزود: این اصل به دولت و مجلس اجازه می‌دهد در شرایط بحران و جنگ انتخابات را به تأخیر انداخته و مجلس قبلی تا زمان برگزاری انتخابات به کار خود ادامه دهد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در مجلس اول عده‌ای بودند که اصرار داشتند باید به این اصل قانون اساسی عمل شود و دولت و مجلس تصویب کنند که انتخابات مجلس دوم تا پایان جنگ به تأخیر بیفتد و این موضوع توسط جمعی از نمایندگان به امام (ره) منتقل شد و امام (ره) به شدت با آن مخالفت کردند و فرمودند که باید انتخابات در روز مشخص شده برگزار شود.

روحانی با اشاره به اینکه این یکی از نعمت‌های خداوند است که دموکراسی ما پیوسته و مجلسی بلاانقطاع داشته‌ایم که هیچ دوران فترتی میان آن‌ها نبوده است، افزود: این در حالی است که پیش از انقلاب همواره دوران فترتی میان ادوار مختلف مجلس گاهی تا چند ماه وجود داشت و گاهی که مجلس وجود نداشت، دولت مصوباتی را به تصویب می‌رساند که ارزش قانون داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار