کد خبر: 1004618
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از استانداران سابق دولت روحانی، صریحاً می‌گوید که بازار رها شده و کنترلی بر آن نیست. او در گفت‌وگویی تصریح می‌کند که «با کمال تأسف باید عرض کنم کشور از نظر کنترل بازار رها شده... هیچ جای دنیا بازار تا این حد رها شده نیست که هر کسی هر قیمتی که بخواهد روی مایحتاج مردم بگذارد. شما مشاهده می‌کنید قیمت اجناس بسیار ساده که نیاز مردم است، مانند حبوبات از قبل از عید تا امروز چندین برابر شده است.»

او البته باز هم به جای نقد مستقیم دولت که مسئول اصلی کنترل بازار است، رو به سخنانی می‌آورد که بیشتر جنبه ادا‌های روشنفکری دارد و در عمل نمی‌تواند راهگشا باشد: «چاره کار استفاده از خود مردم است، در همین جریان کرونا، اگر واقعاً کمک‌های مردمی نبود خود به خود بسیاری از کار‌ها روی زمین مانده بود. ما بار‌ها این موضوع را گفتیم و گوشزد کردیم که از ظرفیت‌های جامعه برای حل مشکلات استفاده شود، اما گوش شنوایی نبوده است.»

دولت روحانی بار‌ها اعلام کرده اعتقادی به نظارت بر بازار ندارد. از جمله اردیبهشت ۹۸، اسحاق جهانگیری گفت که «با توجه به شرایط اقتصادی... عده زیادی از کارشناسان اقتصادی با دخالت دوباره دولت در امور اقتصادی مخالف هستند، معتقدند در چنین شرایط سختی باید به سمت آزادسازی اقتصاد حرکت کنیم و حتی محدودیت‌ها را نیز برطرف کنیم... موضوع کاغذ نیز یکی از موضوعات اقتصادی است. اینکه دولت چه‌قدر توان نظارت بر جریان توزیع کاغذ دارد همین میزانی است که الان دیده می‌شود. بعد از گذشت ۳۰ سال از جنگ و واگذاری امور، اینکه به‌یک‌باره بخواهیم سازمان‌های نظارتی وسیع اجرایی را دوباره ایجاد کنیم، فرآیند آسانی نیست.»

و اینگونه است که بازار رها شده و مدعیان باز هم نمی‌خواهند به اشتباه خود در عدم کنترل بازار اذعان کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار