کد خبر: 1004612
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
رئیس مجلس شورای اسلامی آگاهی‌بخشی به مجلس جدید نسبت به سیمای کنونی کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید باعث ایجاد برداشت مشترک از مسائل مهم کشور در میان دستگاه‌های مختلف شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی که ظهر امروز (سه شنبه، ۶ خرداد ماه) با معاونان و مدیران کل پارلمانی دستگاه‌های اجرایی در مجلس برگزار شد، ضمن تشکر از خدمات حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تلاش‌های معاونان پارلمانی دستگاه‌ها در حل مشکلات و در تعامل با نمایندگان مجلس جای قدردانی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کار کردن با مجلسی که اساس دموکراسی است، نیازمند روحیه تعاملی و صبر است، عنوان کرد: تمامی اقداماتی که در این مسیر از سوی معاونان و مدیران کل پارلمانی صورت گرفت، برای تحقق خواست ملت بود.

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش کردیم تا زمان پایان مجلس دهم، لوایحی که در دست کمیسیون‌ها بود را تصویب کنیم و در دو ماه اخیر حجم زیادی نیز به تصویب رسید اما شورای نگهبان هنوز درباره برخی از آنها نظر خود را ارائه نکرده که معاونان پارلمانی باید پیگیر این موضوع باشند تا در مجلس آتی به ثمر برسد و امور کشور حل و فصل شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه خطاب به معاونان پارلمانی عنوان کرد: اذعان می‌کنم که شما سلوک خوبی در مجلس دهم داشتید و شرایط همفکری و همدلی دولت و مجلس را فراهم کردید.

وی افزود: معتقدم در شرایط کنونی کشور به لحاظ اقتصادی، منطقه‌ای و بین المللی، سه قوه باید با همفکری حداکثری، بر مشکلات فائق آیند و لذا لازم است با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌ها در شرایط تحریم و بروز بیکاری، مشکلات را با همفکری برطرف کنیم که این مهم‌ترین اقدام انقلابی در برابر ستم آمریکا خواهد بود.

لاریجانی نقش معاونان پارلمانی در برقراری روابط میان دولت و مجلس را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آگاهی بخشی به مجلس جدید، نسبت به سیمای موجود کشور بسیار مهم است و با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس می‌توان باعث برداشت مشترک دستگاه‌های مختلف نسبت به مسائل شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در پایان تصریح کرد: برای نظارت، ابزارهای مختلفی وجود دارد که زمان استفاده از این ابزارها بسیار مهم است و باید به آن نظم بخشید.

در پایان این نشست، معاونان پارلمانی با اهدای لوح و هدیه‌ای از لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به پاس ۱۲ سال خدمت در مسند ریاست مجلس، تشکر و قدردانی کردند

امیری: رئیس مجلس از مشکلات مهم کشور گره‌گشایی کرد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری نیز در آغاز این مراسم شرایط کشور را به لحاظ منطقه‌ای و بین المللی بسیار حساس دانست و گفت: مدیریت هوشمندانه و حکیمانه دکتر لاریجانی در سه دوره مجلس توانست به گذار کشور از مراحل سخت کمک کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه رئیس مجلس با استفاده از موقعیت خود، گره‌های مهم کشور را باز کرد، اظهار داشت: در مجلس دهم طرح‌ها و لوایح مهمی در حوزه ملی و بین المللی به تصویب رسید و این مجلس توانست در حوزه نظارت به وظیفه خود عمل کند و در چارچوب گام بردارد.

وی در ادامه با بیان اینکه شاهد تعامل خوبی میان مجلس و دولت در این دوره بودیم، عنوان کرد: نمایندگان مختلف مجلس توانستند تعامل و همفکری مناسبی با دولت داشته باشند و دکتر لاریجانی باعث ارتقای آن شد که همین امر نیز از بسیاری از مشکلات کشور گره‌گشایی کرد.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: نقش و مدیریت دکتر لاریجانی در مسند ریاست مجلس شورای اسلامی بی بدیل بود و در تاریخ ماندگار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار