کد خبر: 1004599
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

اقساطی کردن خلافی خودرو یک فرصت ویژه برای همه کاربران ترافیکی است که خلافی سنگین دارند و نمی توانند آن را یکجا پرداخت کنند. خلافی سنگین برای هر کس می تواند تعابیر متفاوتی داشته باشد. مثلا کسی 500 هزار تومان را خلافی سنگین می داند و دیگری 5 میلیون تومان را. هر دوی اینها می توانند از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو استفاده کنند، البته به شرطی که برای این کار به موقع اقدام کنند. اساسا خودرویی که خلافی بیشتر از یک میلیون تومان دارد، باید نگرانی بیشتری داشته باشد. زیرا خلافی بیش از یک میلیون منجر به توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ راهنمایی و رانندگی می شود. خودرویی که توقیف شده باشد هم می تواند از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو استفاده کند، اما باید حتما سه شرط اساسی برای این کار را تامین کند که در ادامه شرح خواهیم داد. در غیر این صورت اقساطی کردن خلافی خودرو برای خودروی توقیف شده امکانپذیر نیست. بنابراین اگر رقم خلافی شما بالاست و نمی خواهید و نمی توانید یکجا و به یکباره آن را پرداخت کنید، باید از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو استفاده کنید. برای این کار گام به گام پیش بروید.

خلافی خودرو و موتور، پرداخت قسطی جرایم راهور 120

گام اول اقساطی کردن خلافی خودرو

گام اول اقساطی کردن خلافی خودرو، سرعت عمل است. خصوصا اگر خلافی شما بیش از یک میلیون تومان است و پیامک هشدار توقیف خودرو را دریافت کرده اید، برای اقساطی کردن خلافی خودرو باید سرعت عمل بسیار زیادی داشته باشید و قبل از توقیف خودرو وارد مراحل اقساطی کردن خلافی خودرو بشوید. بنابراین زمان را از دست ندهید و همین حالا دست به کار شوید. اساسا برای خودرویی که هنوز توقیف نشده است، اقساطی کردن خلافی خودرو کار بسیار ساده و بدون دردسری است. اما به محض توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ راهنمایی و رانندگی، شرایط بسیار پیچیده می شود. بنابراین با سرعت عمل هر چه تمام تر به سراغ سایت راهور120 بروید و به کمک شماره vin

خودرو از خلافی استعلام بگیرید و لیست خلافی خود را بررسی کنید.

مهم نیست که خلافی خودرو شما به وسیله جریمه تخلفات رانندگی یا طرح ترافیک باشد یا غیره، به هر ترتیب باید برای پرداخت خلافی سرعت عمل به خرج دهید.

گام دوم اقساطی کردن خلافی خودرو

می توان گام دوم اقساطی کردن خلافی خودرو را به دو بخش تقسیم کرد؛ یکی برای خودروهای توقیف شده و یکی برای خودروهای توقیف نشده. هر دو را به صورت جداگانه شرح خواهیم داد. اگر خودروی شما توقیف نشده است و شما به موقع برای اقساطی کردن خلافی خودرو اقدام کرده اید، کار سختی در پیش ندارید. بعد از اینکه به سایت راهور 120 مراجعه کردید و از خلافی خود استعلام گرفتید، می توانید به صورت دلخواه هر کدام از خلافی ها را که می خواهید، انتخاب و پرداخت کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر رقم کلی خلافی شما بیش از یک میلیون تومان است، باید در مرحله اول اقساطی کردن خلافی خودرو تعداد پرداختی ها را طوری انتخاب کنید که رقم کلی خلافی را به زیر یک میلیون انتقال دهد. فرقی هم نمی کند که خلافی شما چه قدر بالای یک میلیون است؛ چه یک میلیون و پانصد هزار تومان و چه پنج میلیون تومان، به هر حال باید تعداد پرداختی های شما در این مرحله طوری باشد که رقم کل خلافی به زیر یک میلیون تومان برسد. در غیر این صورت هنوز تهدید توقیف خودرو در کمین شما است.

اما برای آن دسته از افرادی که رقم کلی خلافی آنها بیشتر از یک میلیون تومان نیست، کار کمی سبک تر است. آنها می توانند تعداد کمتری از خلافی را در این مرحله پرداخت کنند. با این حال باید حواس خود را به نکاتی که در آیین نامه رانندگی آموخته، به خوبی متمرکز ساخته و دیگر تخلف نکرده و خلافی به لیست خود اضافه نکنند.

خلافی خودرو و موتور، پرداخت قسطی جرایم راهور 120

گام سوم اقساطی کردن خلافی خودرو

حال اگر خودرویی توقیف شده باشد و خلافی بیشتر از یک میلیون تومان هم داشته باشد، اگر بخواهد از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو استفاده کند، چه کار باید کند. باید بگوییم این شرایط برای یک خودرو شرایط پیچیده و سختی است. زیرا خودروی توقیف شده تنها در صورتی می تواند از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو استفاده کند که حائز سه شرط زیر باشد:

  • خودرو فرسوده نباشد.
  • خودرو شکایت قضایی نداشته باشد.
  • بیشتر از 40 درصد تخلفات خودرو در دسته جرایم حادثه ساز نباشد.

اگر یک خودروی توقیف شده با خلافی سنگین بتواند این سه شرط را تامین کند، استفاده از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو برای او کار بسیار ساده ای خواهد بود. در غیر این صورت هیچ چاره ای ندارد جز اینکه به صورت یکجا کل خلافی را با هر مبلغی که هست، پرداخت کند.

در صورتی که خودروی توقیف شده امکان استفاده از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو را داشته باشد، وارد فرایند تقسیط می شود. فرایند تقسیط برای خودروی توقیف شده، چند مرحله دارد که به هر حال باید تمام مراحل توسط مالک خودرو سپری شود تا در نهایت خلافی تقسیط شود و حکم ترخیص خودرو صادر شود؛ 

خودروی توقیف شده ای که بخواهد از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو استفاده می کند، تا پرداخت کامل تمام اقساط خلافی، امتیاز خرید و فروش ندارد. مُهری در شناسنامه اینگونه خودروها درج خواهد شد که نشان می دهد خودرو در حال استفاده از طرح تقسیط خلافی است و تا پرداخت کامل خلافی و صفر کردن آن، حق خرید و فروش ندارد. پرداخت قسطی خلافی خودرو باید ظرف یک سال کاملا انجام شود. در غیر این صورت خودرو مجددا توقیف و به پارکینگ راهنمایی و رانندگی هدایت خواهد شد. مهم نیست که در زمان تقسیط خلافی قسط اول را پرداخت کنید، مهم این است که کل خلافی را در یک سال آینده صفر کنید. توجه داشته باشید که رقم خلافی هر چه قدر باشد، برای پرداخت کامل آن و صفر کردن رقم خلافی، فقط یک سال مهلت دارید. بنابراین خودرویی که دو میلیون خلافی دارد با خودرویی که 10 میلیون خلافی دارد، هر دو باید یکساله کل خلافی خود را صفر کنند.

جمع بندی

با توجه به اینکه استفاده از طرح اقساطی کردن خلافی خودرو برای خودروهای توقیف شده، پیچیده است و هر خودروی توقیف شده ای نمی تواند از این طرح استفاده کند، بهتر است که قبل از توقیف خودرو برای پرداخت خلافی و یا اقساطی کردن خلافی خودرو اقدامات لازم را انجام دهید. شما می توانید از اپلیکیشن فرمون ایکس برای پرداخت اقساطی خلافی وسیله نقلیه خود بهره مند شوید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
12
خلافی خودرو و اعتراض و اقساطی جریمه
پاسخ ها
علی مستعان
| Spain
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
من بالای ۳میلیون جریمه دارم توانپرداخت یکجا را ندارم و اعتراض به نحوه جریمه راهور دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
4
20
ایا من ماشینم پنج ملیون خلافی دارد چگونه تقسیط کنم که شکایت برداشته شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1
16
طرح تقسیط از چه تاریخی اجرا میشود؟
شهاب پیروزبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
3
6
از چه تاریخی جریمه ماشین اقساطی میشود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
در رابطه با عدم پرداخت عوارض دیجیتالی خودرو در بزرگراه ها، به نظر باید دوربین در بالای هر گیت نصب شود تا به محض عبور خودرو و کم نشدن عوارض خودرو، از پلاک آن عکس و به اندازه ی چندین برابر عوارض، جریمه شود.
فاضل باقری
|
Netherlands
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
1
6
طرح اقساطی از چه تاریخی شروع می شود یکی اعلام کنه خوب
MAJID
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
7
سلام من ماسینم رو توقیف کردن 8 میلیون خلافی داره
امروز رفتم پلیس راهور منطفه 8 گفتن نمیشه اقساطی کنیم این طرح برداشته شده پس این خبر درست یا ن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
برداشته شده
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
در گذشته برای دریافت برگه خلافی خورو می بایست که به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می کردید ولی هم اکنون می توانید به راحتی از طریق ایقبض برگه خلافی دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. برای آشنایی با روش های استعلام خلافی با ایقبض همراه باشید.
http://eghabz.ir/billing/TrafficFines
روح الله داداشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
عالی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار