کد خبر: 1003976
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
شاخص کل بورس اگرچه دوباره امروز از یک میلیون واحد گذشت و بر روی یک میلیون و ۶ هزار واحدی ایستاد، اما همچنان احتمال کشیده شدن آن به زیر یک میلیون واحد وجود دارد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شاخص کل بورس از ابتدای معاملات صبح امروز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، توانست با رشد ۱۱ هزار واحدی به یک میلیون و ۶ هزار واحد برسد.

اگرچه در روز شنبه شاخص کل با رشدی سریع توانست مقاومت یک میلیون واحدی را شکسته و به رقم یک میلیون و ۱۱۵ هزار واحدی برسد؛ اما در معاملات روز گذشته این شاخص با افت ۲۵ هزار واحدی بار دیگر به کانال ۹۰۰ هزار واحدی بازگشت.

اما معاملات پایانی روز گذشته نشان داد این کاهش شاخص کل، تعدیل قیمت سهام نماد‌های باارزش و اثرگذاری بالا بوده و همین موضوع، پیش بینی رشد شاخص کل در معاملات امروز به بالای یک میلیون واحد را برای بسیاری از کارشناسان آسان کرد.

شاخص کل در معاملات امروز با نوسان همراه بوده و مرتباً میان یک میلیون و ۷ هزار و یک میلیون و ۶ هزار واحد در نوسان است.

علت آن، کاهش بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحدی یک نماد وابسته به یک شرکت تولید فولاد در استان اصفهان است که در معاملات امروز با رشد منفی مواجه است.

هر چند که دو نماد اثرگذار شامل یک نماد متعلق به یکی از شرکت‌های ارتباطات در حوزه ارتباطات ثابت با رشد ۲ هزار و ۳۰۰ واحدی و نیز نماد وابسته به یک شرکت صنایع غذایی تولیدکننده شیرینی و بیسکوئیت با رشد بالای هزار واحدی، توانسته‌اند از افت سنگین شاخص کل جلوگیری کنند، اما با این حال با توجه به اینکه یک نماد متعلق به یک شرکت ذوب فلزات در استان اصفهان نیز در ابتدای معاملات در روند منفی قرار گرفته بود، اما دقایقی قبل رشد مثبت، ولی با سرعت کم و شکننده را به خود دید، احتمال سقوط مجدد به زیر یک میلیون واحد وجود دارد.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۶ هزار و ۴۰۰ واحدی به ۳۲۰ هزار واحد رسیده است.

تعداد معاملات امروز بازار سرمایه تا کنون ۷۱۳ هزار فقره و ارزش بازار نیز ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۰۸ واحدی به شاخص ۱۱ هزار واحدی رسید و ارزش بازار‌های اول و دوم فرابورس نیز در معاملات امروز ۷۱۴ میلیارد تومان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار