کد خبر: 1003949
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
هزینه حمل و نقل و تردد دانش‌آموزان که برای سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری پرداخت کرده‌ بودند برای سال تحصیلی بعد لحاظ می‌شود.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه 98 مدارس را به تعطیلی کشاند و نیمه‌ای از سالتحصیلی 98-99 با آموزش‌های مجازی تداوم پیدا کرد.

قطعا برخی از مدارس استان کردستان همچون مدارس شاهد، استعدادهای درخشان، غیرانتفاعی و هیات امنایی سالانه شهریه‌هایی را برای ثبت نام و آموزش از دانش‌آموزان طلب می‌کنند که این شهریه بابت آموزش و تعلیم‌هایی است که دانش‌آموزان فرا می‌گیرند و امسال گرچه مدارس تعطیل شد اما با تدابیر وزارت آموزش و پرورش آموزش‌ها تداوم داشت.

راه‌اندازی شبکه شاد برای آموزش مجازی دانش‌آموزان و همچنین آموزش حضوری توسط بسیاری از معلمان در مناطق روستایی و محروم و حتی تهیه و تدوین برنامه‌های آموزشی و توزیع بین دانش‌آموزان در قالب DVD همگی از جمله تدابیر آموزش و پرورش در راستای کمک به آموزش دانش‌آموزان و استمرار فرآیند تعلیم و تربیت بود که از همان ابتدای تعطیلی مدارس پیگیری و اجرا شد.

اخیرا عده‌ای از والدین دانش‌آموزان در تماس‌هایی با خبرگزاری فارس مرکز کردستان خواستار پیگیری هزینه تردد دانش‌آموزان و سرویس ایاب و ذهاب آنها که برای طول سالتحصیلی پرداخت کرده بود، شدند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان در این خصوص اعلام کرد: براساس چهارچوب دستورالعمل سرویس مدارس، هزینه سرویس مدارس در زمان تعطیلات رسمی کسر می‌شود و از اولیا دریافت نمی‌شود.

هزینه سرویس مدارس روزهای تعطیلی برای سال آتی لحاظ می‌شود

ایوب فیض‌پور با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شد، افزود: هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان که در سال‌جاری پرداخت کرده‌اند به میزان روزهای تعطیلی مدارس برای هزینه تردد سال آینده آنها مدنظر قرار می‌گیرد.

وی اعلام کرد: در شهرستان‌ها هزینه سرویس مدارس با تصمیم‌گیری کارگروه ماده 18 تصویب و دریافت می‌شود و اعضای این کارگروه علاوه بر آموزش و پرورش، شامل نمایندگان شهرداری، شورای شهر، پلیس، فرمانداری و سازمان حمل و نقل است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا نگاه آموزش و پرورش به سرویس مدارس نگاه تربیتی است و دغدغه خانواده‌ها دغدغه آموزش‌ و پرورش نیز محسوب می‌شود لذا تمامی هزینه‌هایی که خانواده‌ها بابت سرویس مدارس پرداخت کرده‌اند محاسبه و برای تردد سال آتی دانش‌آموزان لحاظ می‌شود.

کمک‌های والدین به مدارس با نظارت انجمن اولیا و مربیان هزینه می‌شود

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان همچنین در خصوص کمک به مدرسه که در ابتدای سالتحصیلی والدین به مدارس پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: هرچند مدارس این روزها تعطیل است اما کمک‌های نقدی والدین به مدارس با نظارت شورای مدرسه که متشکل از انجمن اولیا و مربیان است هزینه می‌شود و بدون نظارت خود والدین این مبالغ هزینه نخواهد شد.

گرچه شیوع ویروس کرونا منجر به بروز مشکلاتی در سیستم نظام تعلیم و تربیت کشور شد و تلاش متولیان امر جلوگیری از افت تحصیلی و تسریع در روند آموزش به دانش‌آموزان بدون تحمیل هزینه‌هایی به والدین بود اما آموزش مجازی به دانش‌آموزان نیز مستلزم داشتن ابزار و تکنولوژی‌های روز بود که برخی دانش‌آموزان به واسطه نداشتن امکانات هوشمند از قبیل موبایل یا تب‌لت و حتی در برخی از مناطق روستایی نبود اینترنت، دغدغه و نگرانی‌هایی را برای دانش‌آموزان و والدین ایجاد کرد.

در این راستا کمک خیرین برای تهیه گوشی‌ و یا تب‌لت برای دانش‌آموزان نیازمند مورد توجه قرار گرفت و به هر شیوه ممکن تلاش شد تا هیچ دانش‌آموزی از تعلیم و تربیت عقب نماند.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف مشغول به تحصیل بودند و ۲۴ هزار نفر از پرسنل در واحدهای اداری و آموزشی استان مشغول خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان شدند.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر