کد خبر: 1003859
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: در طول ۴ سال مجلس دهم بیش از ۴ برابر بودجه صنعت دفاعی ما افزایش پیدا کرد و قوانین حمایتی متعددی به تصویب رسید.
به گزارش جوان آنلاین و به نقل از خانه ملت، آخرین جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم شورای اسلامی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، گفت: مجلس دهم تعامل بی نظیری با وزارت دفاع داشت و پس از رأی قاطع نمایندگان به وزیر پیشنهادی حمایت‌های اعضای کمیسیون امنیت از برنامه‌های وزارت دفاع تداوم پیدا کرد.

وی افزود: در طول ۴ سال مجلس دهم بیش از ۴ برابر بودجه صنعت دفاعی ما افزایش پیدا کرد و قوانین حمایتی متعددی نظیر قانون حمایت از ایثارگران، قانون ساماندهی خدمت وظیفه، قانون سهم بودجه دفاعی از مالیات بر ارزش افزوده و سایر قوانین در این مدت تدوین شد.

وی ادامه داد: در دوره ۴ ساله وزیر دفاع ۳۲ بار در مجلس حاضر شدند و در ۵ جلسه علنی حضور پیدا کردند.

در ادامه این جلسه مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنانی، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی با تمام سلیقه‌ها و نگاه‌های مختلف سیاسی در حمایت از حوزه دفاعی کشور سنگ تمام گذاشت و نیرو‌های مسلح ما نیز به واقع خوش درخشیدند.

وی افزود: ویروس کرونا در کنار بلایا و آثار مخربی که داشت درس‌هایی نیز برای ما به همراه داشت و نیرو‌های مسلح ما نیز در کنار همه دستگاه‌ها در مواجهه با این ویروس خوش درخشیدند و به خوبی نیاز‌های کشور را در حوزه‌های مختلف تامین کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دریافتیم که در حوزه بیولوژیک شرایط دنیا تغییر کرده و این امکان وجود دارد که تهاجم‌های بیولوژیک هر لحظه تکرار شود و شناخت تهدیدات آینده برای ما مهم است چرا که این ویروس نشان داد تهدیدات آینده تنها در حوزه موشکی و جنگ سخت نیست و ما در حوزه جنگ‌های نوین نیازمند آمادگی جدی هستیم.

در بخش پایانی این جلسه نیز امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی مسلح تاکید کرد: شرایط دنیا و دشمنی دشمنان با ما نشان می‌دهد تنها چیزی که ما را در مقابل تهدیدات حفظ می‌کند افزایش قدرت در همه حوزه‌ها است و ما توانستیم با حمایت‌های مجلس در بسیاری از شاخص‌های برنامه‌های پیش بینی شده خود را در حوزه افزایش قدرت نظامی و بازدارنده محقق کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه موشکی، پدافندی و دریایی و زیر سطحی دستاورد‌های بی نظیری داشتیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در زمینه دفاع بیولوژیک هم کار‌های مطلوبی صورت گرفت و ما توانستیم با وجود آنکه وظیفه ذاتی در زمینه تولید بسیاری از محصولات نداشتیم به سرعت زیرساخت‌های خود را در جهت تولید نیاز‌های مقابله با تهدید بیولوژیک به کار گیریم و امروز توان تولید ۱۵۰ هزار لیتر در روز مواد ضدعفونی کننده و طیف متعددی از محصولات تشخیصی حرارتی و کیت‌های آزمایشگاهی داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار