کد خبر: 1003758
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره ادعایی مبنی بر اینکه مدلی از خرید کودک وجود دارد که ولادت محور است و کار از همان محل بیمارستان انجام می‌شود، گفت: همه مادران در بیمارستان احراز هویت می‌شوند و افراد مختلفی مانند نماینده بیمه بر این امر نظارت دارند و علاوه برآن فروش کودک در بیمارستان، برخورد قاطع قضائی در پی دارد.
سرويس جامعه جوان آنلاين: حبیب الله مسعودی فرید روز دوشنبه گفت: جلسات متعددی با دست اندرکاران بیمارستان‌ها داشتیم تا با افرادی که تلاش دارند از بیمارستان ها، خرید و فروش کودک را انجام دهند، برخورد قاطعانه و قضائی صورت بگیرد. اینگونه ادعا‌ها تمام سیستم را زیر سئوال می‌برد و نهاد‌های انتظامی و اطلاعاتی به اینگونه موارد کاملا حساس هستند و پیگیری قاطعانه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ادعا‌های فردی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در آن از دلالی خرید و فروش کودکان و تهیه شناسنامه برای آن‌ها سخن گفته، افزود: صحت و سقم این سخنان هنوز معلوم نیست، اما مکالمه فروشنده کودک در حال پیگیری است.

از آگهی‌های تقلبی فروش کودک تا ورود پلیس

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: همه تبلیغات مربوط به خرید و فروش کودک را قاطعانه پیگیری می‌کنیم؛ ممکن است آگهی‌های مربوط به خرید و فروش نوزاد حتی در سایت‌های معروف نیز مشاهده شود. این موارد را از طریق پلیس فتا پیگیری می‌کنیم. گاهی با شماره تماس‌های مندرج در آگهی‌ها تماس می‌گیریم و بعد متوجه می‌شویم که این آگهی‌ها واقعی نیست و گاهی اصلا هنگامی که تماس می‌گیریم، پاسخ نمی‌دهند. این آگهی‌ها ممکن است واقعی یا تقلبی باشند و آگهی‌های واقعی را تا مرحله آخر پیگیری می‌کنیم.

مسعودی فرید مواردی از تماس با اورژانس اجتماعی برای گزارش خرید و فروش کودک را تایید کرد و افزود: متاسفانه افرادی که اقدام به خرید کودک می‌کنند به خاطر قوانین سخت گیرانه فرزندخواندگی نیست، بلکه آنان صلاحیت فرزندخواندگی را ندارند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار