کد خبر: 1003712
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳
بوندس‌لیگا چرخ فوتبال اروپا را به حرکت درآورد
بوندس‌لیگا هیجان را به مستطیل سبز بازگرداند. پس از بیش از دو ماه تعلیق فوتبال سرانجام تیم‌ها به میدان رفتند و فوتبال آلمان اولین لیگ اروپایی لقب گرفت که پس از شیوع کرونا اقدام به برگزاری مسابقات کرد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ژرمن‌ها تمام سعی‌شان را کردند تا رقابت‌های هفته بیست و ششم بوندس‌لیگا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. البته بودند بازیکنانی که در زمین مسابقه اهمیتی به این پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی ندادند! ضمن اینکه تعداد زیاد مصدومان زنگ خطر را برای باشگاه‌ها به صدا درآورد.

کولاک زنبور‌ها

شش بازی روز اول با پیروزی دورتموند مدعی همراه شد؛ برخلاف هر سال که بایرن‌مونیخ از هفته‌ها قبل قهرمانی‌اش را مسجل می‌کرد در این فصل زردپوشان شانه به شانه باواریایی‌ها حرکت می‌کنند. دورتموند در اولین بازی خود پس از کرونا در دربی روهر ۴ بر صفر شالکه را درهم کوبید تا با ۵۴ امتیاز جایگاه دومش تثبیت شود. تیم فاوره هم قدرتش را در این بازی نشان داد و هم نتیجه‌ای تاریخی را به ثبت رساند. در ۵۴ سال اخیر این بهترین نتیجه‌ای بود که زنبور‌ها در این دربی حساس کسب کردند و جالب اینکه برد ۴ بر صفر دورتموند مصادف بود با ثبت هشتصدمین برد در بوندس‌لیگا. خالی بودن سکو‌ها تنها نکته منفی این بازی بود. ورزشگاه زیگنال ایندوپارک در حالی حساس‌ترین بازی این هفته را میزبانی می‌کرد که تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه را نداشتند. بازیکنان دورتموند که بعد از هر برد با هواداران‌شان شادی می‌کردند، این‌بار پیروزی‌شان را با سکو‌های خالی جشن گرفتند.

دلتنگ هواداران

برخلاف دیوید واگنر سرمربی شالکه که از باخت سنگین تیمش ناراحت بود، لوسین فاوره سرمربی دورتموند به جای خالی هواداران در دربی روهر اشاره کرد: «برتری ۴ بر صفر برابر شالکه یک نتیجه بسیار خوب است. نکته اصلی این بود که بازیکنان هم همکاری خوبی، خصوصاً در بخش دفاعی داشتند و خوب بازی کردند که این نکته بسیار ویژه‌ای بود. شما به سمت دروازه حریف شوت می‌کنید، یک پاس زیبا، به ثمر رساندن گل، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. این بسیار عجیب است، ما واقعاً دلتنگ هواداران هستیم. این یک بازی کاملاً متفاوت از شرایط معمول بود، قضاوت کیفیت بازی در این شرایط دشوار خوب است. بازیکنان خیلی روی وظیفه‌شان تمرکز داشتند.»

۵ تعویض و کلی مصدوم!

از سرگیری رقابت‌های بوندس‌لیگا با قوانین جدید انجام شد، اما هیچ کدام از این قوانین از مصدومیت بازیکنان پیشگیری نکرد. با توجه به لغو دو ماهه مسابقات و ممنوع بودن تمرینات، فیفا تصمیم گرفت به تیم‌ها اجازه پنج تعویض بدهد تا از این طریق فشار کمتری روی بازیکنان باشد. سرمربی شالکه از این قانون جدید استفاده کرد و سرمربی دورتموند نیز چهار بازیکن را تعویض کرد. در سایر بازی‌ها هم مربیان استقبال خوبی از قانون پنج تعویض داشتند. با این حال آمار زیاد مصدومان به شدت نگران‌کننده است. دورتموند که پس از بایرن مدعی قهرمانی به شمار می‌رود بعد از دربی سه بازیکن آسیب‌دیده جدید روی دستش مانده است؛ زاگادو، تورگان هازارد و داهود مصدومان این تیم هستند. علاوه بر این رینا، هافبک امریکایی این تیم نیز پیش از بازی و هنگام گرم کردن از ناحیه زانو آسیب دید و نتوانست به میدان برود. تودیبو (شالکه)، رودی (هوفنهایم)، اسکیلبرد (هرتابرلین)، ببو (هوفنهایم)، جیاسولا (پادربورن) و تورام (گلادباخ) نیز سایر مصدومان بودند.

بی‌توجهی برلینی‌ها

به‌رغم تأکید مقامات بوندس‌لیگا در خصوص رعایت موارد بهداشتی برخی تیم‌ها و بازیکنان‌شان توجهی به این هشدار‌ها نکردند. هرتابرلین در زمین هوفنهایم موفق به کسب برد ۳ بر صفر شد. همین برد پرگل کافی بود تا بازیکنان این تیم سر از پا نشناسند و بدون در نظر گرفتن مقررات همانند گذشته بعد از به ثمر رسیدن گل‌ها شادی کنند. این رفتار‌ها واکنش‌های زیادی را در بین مردم و رسانه‌های آلمان به دنبال داشت. آن‌ها معتقدند که با ادامه اینگونه رفتار‌ها احتمال بالا رفتن تعداد مبتلایان وجود دارد. لابادیا، سرمربی هرتا هم به نوعی رفتار بازیکنانش را توجیه کرد: «جشن شادی گل بخشی از فوتبال محسوب می‌شود. ما بار‌ها مورد آزمایش‌های ویروس کرونا قرار گرفته‌ایم و فکر می‌کنم، می‌توان مجوز جشن گرفتن را صادر کرد. پس در این شرایط شرم‌آور است اگر اجازه برگزاری جشن شادی برای بازیکنان صادر نشود.»

عجیب‌تر، اما این است که به گفته سخنگوی سازمان لیگ فوتبال آلمان عدم رعایت فاصله اجتماعی و سایر مقررات مجازاتی را برای بازیکنان در پی ندارد: «درباره شادی بعد از گل باید بگویم که دستورالعمل‌ها در این باره حالت توصیه دارد و در نتیجه مجازاتی علیه بازیکنان در پیش نخواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار