کد خبر: 1003705
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
با وجودی‌که تعداد معاملات مسکن در تهران به مرز ۱۳۰۰‌معامله در فروردین‌ماه‌۹۹ سقوط آزاد داشته‌است، برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر پلیس امنیت اقتصادی به بازار مسکن تهران ورود جدی نداشته باشد و سیاستگذار نیز برای بخش مسکن دامنه نوسان قیمت و حجم مبنا تعیین نکند، عده‌ای دلال بازار مسکن را با نوسان شدید مواجه می‌کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:  با وجودی‌که بازار مسکن از نظر تعداد معاملات در رکود شدید فرو رفته‌است و در فروردین‌۹۹ در مناطق بیست‌و‌دوگانه تهران فقط ۱۳۰۰ معامله مسکن انجام گرفته‌است، اما در کمال تعجب به دلیل آنکه فرمول نرخ‌گذاری در بازار مسکن بر اساس آخرین قیمت‌ها است، عده‌ای دلال مسکن دستشان باز است تا با انجام معاملات مسکن بالا‌تر از نرخ عرف بازار زمینه را برای جهش قیمت‌ها فراهم آورند.

طی سال‌های اخیر به‌رغم ریزش شدید حجم معاملات به دلیل آنکه حجم مبنایی برای تغییر قیمت‌ها در بازار مسکن وضع نشده‌است، دلالان به سادگی قیمت‌ها را با رشد همراه کرده‌اند از این رو کارشناسان نسبت به آینده فاجعه بار قیمت در بازار مسکن تهران به مسئولان هشدار می‌دهند و معتقدند که باید پلیس امنیت اقتصادی به سرعت به بازار مسکن ورود داشته‌باشد تا با دلالانی که از طرف برخی از سوداگران مأمور شده‌اند تا با انجام معاملات مسکن بالاتر از نرخ عرف بازار، مقدمات جهش قیمت‌ها را فراهم کنند، برخورد کنند.

درعین حال مجلس جدید باید برای تغییر قیمت مسکن در هر منطقه از تهران فرمول جدید دامنه نوسان و حجم مبنا به همراه فاکتور‌های دیگر وضع کند تا بازار زمین و ساختمان از نابسامانی خارج شود، سازمان امور مالیاتی نیز باید از وضعیت انفعال نسبت به خانه‌های خالی و کم استفاده خارج شده و طرح مالیات سنگین از این خانه‌ها را عملیاتی کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
1
واقعا چه مطلب بی سر تهی است این!
بورس منفجر شده بازار سکه و دلار منفجر شده! کشور در رکود است و تورم بیداد میکند و دولت در خواب است و فقط به دنال قاتل ویروس کرونا در میدان آذری است تا از روی قاتل واکسن درست کند و شما به کارآگهاه نیاز دارید تا برود و دلالهای مسکن را کشف و توقیف و چی کار کند؟
به دار بیاویزد؟
خدا یک عقلی به شما ها بدهد و یک شغلی هم برای این مردم بدبخت درست بنماید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار