کد خبر: 1003704
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز گذشته با کاهش ۲ درصدی به رقم ۹۶۷ هزار و ۹۹۴ واحد رسید. در عین حال بازار طلا و سکه به دلیل رشد بهای جهانی طلا و همچنین ورود دلار به کانال ۱۷ هزار تومان با افزایش قیمت مواجه شد. این در حالی بود که بازار سکه در بورس کالا نیز بسته شد تا شاید بدین شکل بازار کمی آرام گیرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که از اواخر هفته گذشته روند تعدیل و عقب‌نشینی شاخص را در پیش گرفته است، روز گذشته هم با افت ۲ درصدی، ۱۹۸۶ واحد کاهش یافت و به رقم ۹۶۷ هزار و ۶۱۰ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن روز گذشته ۳۵۹۶ واحد افت کرد و به ۳۰۶ هزار و ۵۶۷ واحد رسید که این شاخص هم ۱/۱ درصد کاهش داشته است. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار دیروز به بیش از ۳۶۳۲ تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران بورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۵۶ میلیون سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳/ ۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس را که به ۴۱۵۹ میلیارد تومان رسیده حساب کنیم، معامله‌گران بیش از ۱۴ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان در بورس تهران و فرابورس دادوستد کردند. امروز عمده معامله‌گران حقیقی در صف فروش سهام خود و عمده شرکت‌های حقوقی در صف خرید سهام بودند.

قیمت طلا و سکه صعودی شد

روز گذشته قیمت دلار به کانال ۱۷ هزار تومان ورود کرد و این عامل در کنار تعطیلی بازار سکه در بورس کالا و ورود نقدینگی به بازار طلا موجب جهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا شد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۹ در بازار آزاد به ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۴ میلیون تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۷۴۳ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۱۵ هزار و ۶۳۵ تومان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار